se7en Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 In tabelweergave heb ik door slepen enkele velden onzichtbaar gemaakt. Hoe kan ik terug naar mijn originele tabel. alvast bedankt voor de hulp Quote Link to comment
0 edc Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 Selecteer de kolom voor de onzichtbare. Hou de shift toets ingedrukt en selecteer de kolom erna. Klik met de rechtermuisknop op één van de geselecteerd kolommen en selecteer "set column with..." Wijzig de voorgestelde breedte met minstens één pixel. De onzichtbaar kolom komt nu opnieuw te voorschijn. mvg, edc Quote Link to comment
0 se7en Posted February 13, 2005 Author Share Posted February 13, 2005 Selecteer de kolom voor de onzichtbare. Hou de shift toets ingedrukt en selecteer de kolom erna. Klik met de rechtermuisknop op één van de geselecteerd kolommen en selecteer "set column with..." Wijzig de voorgestelde breedte met minstens één pixel.De onzichtbaar kolom komt nu opnieuw te voorschijn. mvg, edc Helaas werkt dit niet. Ik weet niet welke verborgen zijn en waar ze verborgen zijn. Quote Link to comment
0 edc Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 Selecteer dan gewoon alle kolommen door met de shift-toets achtereenvolgens de eerste en de laatste te selecteren Quote Link to comment
0 se7en Posted February 13, 2005 Author Share Posted February 13, 2005 lukt ook niet Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 Ga naar "layout" Gooi dat veld (van de ontbrekende kolom) van je layout en plaats het nadien terug. Ga naar "bladeren" Ga naar tabelweergave en hip hip hip ... hoera ! Quote Link to comment
0 edc Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 wat lukt er niet; het selecteren of de onzichtbare kolommen tevoorschijn brengen. Btw, werk je met windows of mac? Quote Link to comment
0 se7en Posted February 13, 2005 Author Share Posted February 13, 2005 alvast bedankt. is er ook een truck om alle velden ineens terug op een layout te plaatsen Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 alvast bedankt. is er ook een truck om alle velden ineens terug op een layout te plaatsen Ja, Maak een nieuwe layout en kies bvb "table view-layout". Het volgende dialoogvenster zal je vragen welke velden je wil. Je kies : "move all" en hip hip hip .... hoera ! Moeten ze op een andere layout, een bestaande ? Ok, ga naar de nieuwe layout, selecteer alle velden, kopieer, ga naar de betreffende layout, en plak ! Quote Link to comment
0 se7en Posted February 13, 2005 Author Share Posted February 13, 2005 dit is in mijn geval teveel werk. zal ze allemaal manueel toevoegen Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 dit is in mijn geval teveel werk. Te veel werk in een table-view ? Er is geen eenvoudigere layout dan die ! Quote Link to comment
0 se7en Posted February 13, 2005 Author Share Posted February 13, 2005 ik bedoel dat ze op een bestaande layout moeten blijven staan. Een nieuwe layout aanmaken geeft mij teveel werk en gevaar voor problemen in scripts Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 Daarom dat ik zei : Moeten ze op een andere layout, een bestaande ?Ok, ga naar de nieuwe layout, selecteer alle velden, kopieer, ga naar de betreffende layout, en plak ! In een tabelweergave maakt de volgorde of plaats op de layout niets uit met betrekking tot de tabelweergave. Zolang de velden maar in het hoofdgedeelte staan. Quote Link to comment
0 se7en Posted February 13, 2005 Author Share Posted February 13, 2005 ik denk dat wij elkaar verkeerd begrijpen. Als je in een tabel via een script iets wil wissen dan moet dat veld wel degelijk in die tabel zichtbaar zijn of ben ik verkeerd. Dat is nu mijn probleem. Ik heb verschillende velden onzichtbaar gemaakt omdat ik testen wou uitvoeren. Nu heb ik een probleempje en krijg ik er wat werk bij. Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 Als je in een tabel via een script iets wil wissen dan moet dat veld wel degelijk in die tabel zichtbaar zijn of ben ik verkeerd. Dat is niet noodzakelijk zo. Het hangt er vanaf welke scriptstap je gebruikt. Er is een verschil tussen de SetField() en Clear() bvb. De een heeft het veld niet nodig op de layout, de andere wel. Quote Link to comment
Question
se7en
In tabelweergave heb ik door slepen enkele velden onzichtbaar gemaakt. Hoe kan ik terug naar mijn originele tabel.
alvast bedankt voor de hulp
14 answers to this question
Recommended Posts