Jump to content
  • 0

Opmaak van velden bijv voor een postcode

fvdp

Question

Ik gebruik sinds kort Filemaker 7 Pro en ik wil bijvoorbeeld Postcodes volgens een vast structuur invoeren en weergeven. In pakketten als Access kan je in de velddefinities de invoer structuur regelen bijv. door "9999 XX" als format op te geven. Kan iemand mij vertellen hoe dat in Filemaker werkt?

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Maak gebruik van een auto-enter calculatie op het veld Postcode, laat toe dat een bestaande waarde wordt overschreven, en geef als berekening iets in de trant van :

Left(Postcode;4) & " " & Right(Postcode;2)

Als je nu een postcode invoert bvb 1000AA, zal die automatisch geformatteerd worden naar 1000 AA

Opgelet : deze formule is nog niet waterdicht en voorziet niet in iedere mogelijk input. Stel je maar eens voor : 10 0 0 A A

Maar dat laat ik aan jou over :lol:

• 0

Deze vraag werd me via een privémail gesteld door fvdp :

Weet jij toevallig ook een mogelijkheid om in Filemaker af te dwingen dat de eerste vier posities getallen zijn en de laatste twee letters.

heel recht toe en recht aan, en bedoeld als aanzet :

left(postcode;4) > 1000 and left(postcode;4) < 10000 and Length(Filter ( Upper(right(Postcode;2)); "ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ" ))=2