rb Posted February 19, 2005 Share Posted February 19, 2005 dag allen. ik kan niet ontdekken hoe ik het volgende moet doen. tips zijn welkom. ik heb een factuur-tabel. ik heb een adres-tabel1 via een portal selecteer ik een bedrijf uit de adrestabel en ik kopieer de waarde "bedrijf" naar een veld in de factuurtabel. in de adrestabel is ook een repeterend veld "budgetcodes". Deze is in de adrestabel bij het record bedrijf geplaatst. via een adres-tabel2 (kopie van 1) zie ik alleen "budgetcodes" van gekozen "bedrijf". MAAR... Hoe kan ik nu een andere waarde dan het eerste uit het repeterend veld gekopieerd krijgen. Mis ik iets? Moet ik een andere oplossing zoeken dan repeterend veld? Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted February 19, 2005 Share Posted February 19, 2005 Hoe kan ik nu een andere waarde dan het eerste uit het repeterend veld gekopieerd krijgen. Als je de copy-scriptstap gebruikt, krijg je de mogelijkheid om onderaan in het dialoogvenster het herhalingsnummer in te geven. Default staat die waarde op 1. Moet ik een andere oplossing zoeken dan repeterend veld?Moeten niet, maar ik zou overwegen om een joinfile te maken waarin die budgetcodes steken.(ieder record in de joinfile komt dan overeen met één herhaling van jouw herhalend veld) Quote Link to comment
0 rb Posted February 21, 2005 Author Share Posted February 21, 2005 bedankt voor uw antwoord. Als ik nu niet alle 20 waarden wil laten zien, maar via de scroll functie wil beperken tot ca 5 waarden, hoe kan ik dan na scrollen bepalen welke repeterende waarde op dat moment gekozen wordt? via copyscript bepaal ik de "xe" waarde uit het repeterend veld te kopieren. kan de "xe" waarde vastgesteld worden na scrollen? Dus in het portal met 5 waarden worden bijvoorbeeld gescrollt naar de waarden 13-17. ik selecteer nu de 2e waarde in de portal (= de 14e waarde uit het veld)??? Met mijn huidige copyscript met waarde 2, krijg ik dan toch nog het 2e en niet de 14e waarde. trouwens:wat bedoelt u precies met joinfile? Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted February 21, 2005 Share Posted February 21, 2005 via copyscript bepaal ik de "xe" waarde uit het repeterend veld te kopieren. kan de "xe" waarde vastgesteld worden na scrollen? je zal ook aan de slag moeten met de functie get(portalrownumber) trouwens:wat bedoelt u precies met joinfile? Oei ... ik merk nu dat je nog niet heel erg beslagen bent in FileMaker Pro. Klopt dat ? Quote Link to comment
0 rb Posted February 22, 2005 Author Share Posted February 22, 2005 ja, ik ben pas kort bezig met FM7. bedankt. ik kan hier goed mee verder. Quote Link to comment
Question
rb
dag allen.
ik kan niet ontdekken hoe ik het volgende moet doen. tips zijn welkom.
ik heb een factuur-tabel. ik heb een adres-tabel1
via een portal selecteer ik een bedrijf uit de adrestabel en ik kopieer de waarde "bedrijf" naar een veld in de factuurtabel.
in de adrestabel is ook een repeterend veld "budgetcodes". Deze is in de adrestabel bij het record bedrijf geplaatst.
via een adres-tabel2 (kopie van 1) zie ik alleen "budgetcodes" van gekozen "bedrijf". MAAR...
Hoe kan ik nu een andere waarde dan het eerste uit het repeterend veld gekopieerd krijgen. Mis ik iets?
Moet ik een andere oplossing zoeken dan repeterend veld?
4 answers to this question
Recommended Posts