Jump to content
  • 0

Pdf in een containerveld

db_hans

Question

Hallo allemaal

Ik wil graag een tekeningen bestand maken mbv FM7 maar het wil niet erg.

Ik kan nu alleen een link leggen dmv bestand invoegen in het container veld als je deze dan dubbel klikt gaat deze inderdaad wel open.

Mijn vraag is is pdf zichtbaar te maken in FM7 (net als een word bestand) en vraag 2 als dit alleen doormiddel van een link in te voegen is kan ik deze dan dmv een scriptje uitlaten printen.

alle andere ideeen om met pdf om te gaan in FM7 zijn uiteraard wel welkom het gaat namelijk om 3000 tekeningen.

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Ik zat met het zelfde probleem en heb het (oa met behulp van enige tips van dit forum) als volgt opgelost:

3 velden aangemaakt, te weten

- 'document' type container waarbij de gebruiker bij het invoeren kiest voor 'Bestand invoegen' met "Alleen verwijzing naar het bestand opslaan' aangevinkt.

- 'padvinder' type berekening met berekening =document met 'Uitkomst type' Tekst

- 'document afbeelding' type berekening met berekening Substitute ( padvinder ; ["file";"image"] ; ["filemac" ;"imagemac"])

met 'Uitkomst type' Container

Het veld 'document afbeelding' geeft de afbeelding direct weer in de database. Door dubbel te klikken op 'document' wordt de pdf direct geopend. Bovenstaande werkt op een mac, voor windows moet "filemac" en "imagemac" aangepast worden

Mogelijk dat 'padvinder' en 'document afbeelding' samengevoegd kunnen worden, maar ik gebruik 'padvinder' ook om zichtbaar te maken waar het betreffende document zich bevindt.

• 0

Het is toch gelukt, welliswaar zonder die substitute funktie.

Dus: 3 velden:

LinkVeld: Type Container (verwijzing aanklikken bij invoer)

LinkVeldTekst: Type Calculatie: LinkVeld: Type Tekst

LinkPlaatje: Type Container: Auto Invoer Calculatie: LinkVeldTekst