Justaguy Posted February 25, 2005 Share Posted February 25, 2005 welke berekening moet ik gebruiken om in een veld bv. datum bij een ingave in een ander veld automatisch de huidige datum van wijziging te krijgen? En deze datum moet behouden blijven, hij mag dus niet veranderen ngl. verloop van tijd. If(not IsEmpty(C A contenence); ??????? ;"") Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted February 26, 2005 Share Posted February 26, 2005 Een aanzet : Maak een datumveld "WijzigingsDatum" dat altijd de wijzigingsdatum bevat. Je gevraagde veld "Stempel" bevat dan de volgende auto-enter calculatie /berekening : case( Stempel;Stempel; wijzigingsdatum ) HTH Quote Link to comment
0 Justaguy Posted February 26, 2005 Author Share Posted February 26, 2005 Wanneer ik uw berek. probeer, zegt de file dat ik het veld niet in zijn eigen kan gebruiken. Of doe ik toch nog iets verkeerd? Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted February 26, 2005 Share Posted February 26, 2005 Of doe ik toch nog iets verkeerd? Ja, je gebruikt FM 6 Mea culpa, ik had niet gezien dat je in het Forum FM 6 gepost had. De geboden oplossing is bestemd voor FM 7. Quote Link to comment
0 Justaguy Posted February 26, 2005 Author Share Posted February 26, 2005 Rony, eigelijk is het nog vééééééééééél erger daar ik nog altijd gebruik maak van FM5 . Bestaat er daar een mogelijkheid om in een rekenveld een datum te creeren die behouden blijft na berekening (ze hierboven)? Quote Link to comment
0 Justaguy Posted March 6, 2005 Author Share Posted March 6, 2005 Rony, ik heb het met modificatiedatum uitgeprobeerd maar zat algauw in de rats. Namelijk wanneer ik een ander veld in de record wijzig verandert natuurlijk ook de mod.datum. Nu heb ik iets anders geprobeerd die enkel de datum+tijdstip weergeeft bij wijziging van éénenkel veld maar ik zit nog met volgend probleem. De datum en tijdstip worden enkel maar weergegeven na wijziging van het betreffende veld. M.a.w. na wijzigen van het lege veld gebeurt er niets. Kan iemand de fout eruithalen of een hint geven. Zie bijgevoegd bestandje. Mod datum.FP5 Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted March 6, 2005 Share Posted March 6, 2005 (wil je de bijlage zippen; Safari-gebruikers kunnen geen native FM-bestanden downloaden) Quote Link to comment
0 Justaguy Posted March 6, 2005 Author Share Posted March 6, 2005 Zoals gevraagd ... Mod datum.zip Quote Link to comment
Question
Justaguy
welke berekening moet ik gebruiken om in een veld bv. datum bij een ingave in een ander veld automatisch de huidige datum van wijziging te krijgen? En deze datum moet behouden blijven, hij mag dus niet veranderen ngl. verloop van tijd.
If(not IsEmpty(C A contenence); ??????? ;"")
7 answers to this question
Recommended Posts