Jump to content
  • 0

Uitklappende items: wellicht onhaalbaar?

luk

Question

Hallo, een eindje weg geweest uit het forum maar wel blij dat het er nog is...

- Ik vraag me af of we iets zouden kunnen maken waarbij men een combo selectie doet. Je wil het adres invullen van een persoon en je krijgt dus eerst een keuze om het land te kiezen en vervolgens alle gemeentes. Dit op zich maken is geen probleem.

Maar ik zou het eigenlijk liefst anders willen, met name aan de hand van + en - methode (zoals in verkenner). Je klikt op

+ Land en dan vallen alle landen open.

Ik dacht iets te kunnen doen met een portaal dat zichtbaar gemaakt wordt als je ergens op klikt, maar het nadeel is dat je vooraf een portaal moet definiëren. Daarenboven, zou dit gelden voor alle rubrieken... Hieronder een voorbeeldje van wat ik wil, maar ik vrees voor heel veel onmogelijkheden...

+ Rubriek1

+ Rubriek2

- Rubriek1

+ deelrubriek1

+ deelrubriek2

- deelrubriek3

- deeldeelrubriek1

- deeldeelrubriek2

+ deelrubriek4

+ Rubriek4

11 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Een extra tabel maken met de landen, steden etc... en dan met zoekscripts, sorteren en berekende velden de layout van de lijst zo aanpassen dat het lijkt op wat je wil bereiken. Blijft wel het probleem om het te integreren in de andere layouts.

• 0

zo simpel is het niet

in bijlage een voorbeeld van wat ik bedoel

ik vrees dat het niet kan

....

Wij krijgen iets soortgelijks voor mekaar in FM 6.....

Dan moet het zeker lukken in 7....

Het geheim zit 'm in de relaties, het juist opbouwen van de sleutels, en het geheel in een portaaltje laten functioneren....

Het 'uitzicht' is misschien niet wat je 'wil', maar het werkt wel....

• 0

De oplossing die voorgesteld wordt (zie Durk) e.a. is een mogelijkheid:

werken met levels en daarin gerelateerde elementen laten zien. Het blijft echter wat onhandig. De oplossing dus van Ugo di Luca zou verder verfijnd moeten worden om vlot te laten gebruiken (en daar is het om te doen)

groet

Luk

• 0

Ik heb alvast mijn idee simpel uitgewerkt, met de juiste scripts kun je de gegevens zelfs aanpassen maar daar is wel werk aan. Het systeem werkt anders wel ongeveer zoals je gevraagd hebt. of dat je het kunt invoegen in je bestaande layout en gegevens is een andere zaak want het werkt niet met portalen maar met zoekfuncties.

menu_systeem.fp7.zip