Jump to content
  • 0

C:\ op Macintosh

rmw

Question

Ik ben op een voordeel van Windows gestuit :wink:

Als ik een tijdelijk bestand nodig heb voor ex- EN import kan ik er bij een Windows machine altijd vanuit gaan dat de locatie C:\ bestaat.

Op de Mac heeft de harde schijf geen vast naam. Hoe kan ik daar een locatie bepalen die ALTIJD beschikbaar is voor ex- EN import vanuit FM (dus machine onafhankelijk)?

Export is nog wel op te lossen met een pad-naam die niet bestaat, dan zet FM het bestand naast het programma neer, maar import heeft toch echt een directe bestandsverwijzing nodig.

Dit is gerelateerd aan deze discussie.

Het probleem is dus niet zozeer het achter een bepaalde bestandslocatie komen, maar het importeren van een bestand van die locatie met het FM commando 'import'.

rmw

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Op de Mac onder OSX is het file:// en daarna de naam van de harde schijf.

Dus bv. file://Macintosh HD .

Is bekend, maar het gaat nu juist om dat 'Macintosh HD'. Dat is niet altijd hetzelfde.

De Desktop Folder is ook op iedere Mac altijd aanwezig.

Ja, maar het pad ernaar toe is niet altijd gelijk. En zeker op OS X niet, want daar is het afhankelijk van de gebruiker.

Misschien nog even voor de duidelijkheid:

Een import in FM vraagt om een bestandsverwijzing. In de scriptstap wijs je rechtstreeks het te importeren bestand aan.

De locatie die daar wordt gebruikt, moet machine onafhankelijk zijn.

Op een Windows machine kan je gewoon naar C:\ verwijzen, maar op de Macintosh is daar volgens mij geen alternatief voor.

rmw

• 0

Als je met XML werkt voor je exports en imports, kan je "file://" als protocol gebruiken in een gecalculeerde URL, en heb je de Mac volume name niet nodig.

Op die manier kan je rond de FileMaker 7 beperking werken die je je import pad niet laat samenstellen in een calculatie.

Moest dat in de toekomst wel kunnen, dan heb ik volgend truukje bedacht (quick hack, kan waarschijnlijk beter):

"file://" & MiddleWords ( External ( "shell-Execute"; "ls -l /Volumes/ | grep \"\/\"" ) ; 11 ; 99 ) & "/tmp/bestandje.tab"

Ik gebruik hier de gratis shell plugin van Abstrakt.