RickFM Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Ik heb een veld met Checkboxes en nu wil ik een veld hebben die telt hoeveel vakjes er aangevinkt zijn. Hoe doe ik dit? Quote Link to comment
0 edc Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 maak een calculatieveld met volgende formule PatternCount ( keuzeveld; "keuze1")+PatternCount ( keuzeveld; "keuze2")+PatternCount ( keuzeveld; "keuze3")+...enz Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Dit zou ik zo niet doen. Want nu moet je de waardes kennen van de valuelist. Kan je niet beter de ¶-tellen in het veld ? In een veld met checkbox-invoer worden de geselecteerde waardes gescheiden door een ¶. Op die manier werk je ook onafhankelijk van je data. En dat is naar mijn bescheiden mening beter. Quote Link to comment
0 RickFM Posted February 28, 2005 Author Share Posted February 28, 2005 Ja het volgende werkt.. PatternCount ( Veld; "¶") + 1 die "+ 1" heb ik gebruikt omdat bij de eerste waarde geen "¶" geteld wordt. bedankt. Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Je ziet nog iets over het hoofd : Stel dat je geen keuze gemaakt hebt. Daarom : case( not(isempty(veld);PatternCount ( Veld; "¶") + 1; 0 ) Quote Link to comment
0 RickFM Posted February 28, 2005 Author Share Posted February 28, 2005 Dankje.. ja idd dit is de juiste oplossing Quote Link to comment
0 RickFM Posted February 28, 2005 Author Share Posted February 28, 2005 case( not(isempty(veld));PatternCount ( Veld; "¶") + 1; 0 ) Na "(veld)" moest alleen nog een ")" komen te staan.. Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Na "(veld)" moest alleen nog een ")" komen te staan.. dat was om te testen of je goed wakker bent Quote Link to comment
0 Peter Wagemans Posted March 2, 2005 Share Posted March 2, 2005 euh... gasten, we zitten hier toch in het 7 forum hé... Je kan dit toch poepsimpel met ValueCount() weergeven? Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted March 2, 2005 Share Posted March 2, 2005 Je kan dit toch poepsimpel met ValueCount() weergeven? Oh, gij kent al die functies ValueCount() : Returns a count of the total number of values in text. Values are text items separated by carriage returns. You can place several items together to create a carriage-return-delimited list of values. A value can be empty, a single character, a word, a sentence, or a paragraph. When you press Return you start creating a new value. The last value will be recognized with or without a carriage return. When the text parameter is a literal string as in the example below, you must insert a literal carriage return character between each item in the list. In the Specify Calculation dialog box, click the ¶ button to insert a literal carriage return character. Examples ValueCount("Item 1¶Item 2¶Item 3") returns 3. Quote Link to comment
0 pjotter Posted March 2, 2005 Share Posted March 2, 2005 Ik heb een oplossing gekregen naar aanleiding van een zelfde vraag van een tijdje terug. Afhankelijk van een selectie in een invoerlijst wordt een bepaalde checkbox geselecteerd. Daarna worden de totalen geteld. Als de checkbox is geselecteerd is er een calculatie veld die of 0 of 1 is. Vervolgens heb ik een resume veld daarvan en zie ik dus de totalen van de geselecteerde velden. Het is via een extra veld maar super eenvoudig Quote Link to comment
Question
RickFM
Ik heb een veld met Checkboxes en nu wil ik een veld hebben die telt hoeveel vakjes er aangevinkt zijn. Hoe doe ik dit?
10 answers to this question
Recommended Posts