Jump to content
  • 0

Gast in en uitschakelen

De11Schaapjes

Question

Wat een super forum, mijn complimenten aan alle posters. Ik denk dat ik hier dan ook vaak zal terug komen om mijn kennis uit te breiden.

Maar 2 the point, ik ben nu denk ik een maandje bezig met dit programma in mijn vrije tijd en raak er steeds meer thuis in. Nu loop ik alleen tegen een klein probleemje. Via een beveiligd admin paneel met alleen maar volledige toegang wil ik de mogelijkheid hebben om via web publishing de accounts (except de admin account) te kunnen activeren of deactiveren. Voor mijn andere vaste account is dit al gelukt omdat daar de accountnaam simpel te achterhalen is voor het bijbehorende script. Echter nu wil ik dit ook toepassen voor de gastaccount wat me nog niet gelukt is omdat daarvoor geen gebruikersnaam voor handen is. Is er misschien een andere mogelijkheid hiervoor of is het mogelijk via een script de priveleges van deze account te wijzigen zodat de toegang tot de openingsscript geblokkeerd word?

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0

Hier loop je echt tegen een eigenaardigheidje van FileMaker 7 aan, je kan dat dus inderdaad niet voor de [Guest] account.

Een work-around is om zelf een nieuwe "Guest" te maken, met dezelfde privilege set als de [Guest] account (let op de vierkante hakjes).

Je maakt er dus eentje zonder haakjes en wijs die ook toe aan de [Read-only Access] privilege set.