RickFM Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Ok ik heb een veld met meerdere waarden onder elkaar.. bijvoorbeeld: 1 1a 1b En een nog een veld met meerdere soorten namen.. piet klaas tom nu is het de bedoeling dat deze 2 gecombineert worden en samen in 1 veld komen: 1 piet 1a klaas 1b tom zo simpel maar toch lastig.. ik heb van alles geprobeerd. groet Quote Link to comment
0 Bonte Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Trim ( Substitute ( veld_1 ; " " ; "." ) ) om de velden zonder spaties te zetten MiddleWords ( text ; startingWord ; numberOfWords ) om de juiste inhoud met elkaar te verbinden Dan terug een Substitute om de "." om te zetten naar spaties. Onderstaande zet je in een berekend veld, ik heb het net uitgetest en het werkt. Je moet wel een punt gebruiken en niet een - ofzo. Substitute ( MiddleWords (Substitute ( veld_1 ; " " ; "." ) ; 1 ; 1 ) & "." & MiddleWords ( Substitute ( veld_2 ; " " ; "." ) ; 1 ; 1 ) & "¶" & MiddleWords ( Substitute ( veld_1 ; " " ; "." ) ; 2 ; 1 ) & "." & MiddleWords ( Substitute ( veld_2 ; " " ; "." ) ; 2 ; 1 ) & "¶" & MiddleWords (Substitute ( veld_1 ; " " ; "." ) ; 3 ; 1 ) & "." & MiddleWords ( Substitute ( veld_2 ; " " ; "." ) ; 3 ; 1 ) & "¶" & MiddleWords (Substitute ( veld_1 ; " " ; "." ) ; 4 ; 1 ) & "." & MiddleWords ( Substitute ( veld_2 ; " " ; "." ) ; 4 ; 1 ) ; "." ; " " ) Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Ok ik heb een veld met meerdere waarden onder elkaar.. ... En een nog een veld met meerdere soorten namen.. ... nu is het de bedoeling dat deze 2 gecombineert worden en samen in 1 veld komen: Dit lijkt erg op een "slecht" opgebouwde databank. Ik vrees dat je met deze opbouw constant tegen problemen aanhikt. Is er een reden waarom zoveel data in één veld staat ? PS : ik heb even de topic-titel aangepast, en de spelfouten er uit verwijderd. Quote Link to comment
0 Bonte Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Ik gebruik dat ook. Als je een "1 naar meer relatie" wil leggen (bv m'n boek met meerdere verhalen in) dan kun je toch niet anders dan de ID's zo in een veld te plaatsen? Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Als je een "1 naar meer relatie" wil leggen (bv m'n boek met meerdere verhalen in) dan kun je toch niet anders dan de ID's zo in een veld te plaatsen? In geval van een multikey begrijp ik de situatie. Maar hier is dat volgens mij niet de bedoeling geweest van de vraagsteller. Quote Link to comment
0 Bonte Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Soms is het wel eens nodig om id's aan elkaar te linken of te personaliseren met een aanhangsel maar je hebt uiteraard gelijk. Zelf prop ik ook wel eens gegevens in 1 veld als relatie-herkenning bij het importeren van extrene gegevens . Het is dat of verdelen in een repeterend veld en dat is ook niet het ideale. Quote Link to comment
Question
RickFM
Ok ik heb een veld met meerdere waarden onder elkaar..
bijvoorbeeld:
1
1a
1b
En een nog een veld met meerdere soorten namen..
piet
klaas
tom
nu is het de bedoeling dat deze 2 gecombineert worden en samen in 1 veld komen:
1 piet
1a klaas
1b tom
zo simpel maar toch lastig.. ik heb van alles geprobeerd. groet
5 answers to this question
Recommended Posts