Jump to content
  • 0

PDF Services onder Mac OS X

Rony Rabijns

Question

Dit is een Mac OS X-only vraag :

Als je in je Home / Library folder onder OS X een map PDF Services hebt/aanmaakt, kan je dmv het plaatsen van een alias van een applicatie, in je print-dialoogvenster volledig automatisch PDF-documenten mailen, printen, faxen, ... whatever.

Het PDF-document dat op die manier gemaakt wordt, krijgt als naam "Print Job.pdf".

De vraag :

Waar staat dat document "Print Job.pdf" op de harddisk ? Ik kan het via een zoekopdracht nergens vinden ...

De bedoeling :

Ik wil/moet op één of andere manier het PDF-document kunnen hernoemen.

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Staat bij de zoekopdracht wel "alle locaties"?

Het lijkt mij vreemd dat het in de systeem map terecht komt maar als dat zo is en je zoekt in de thuis map? Normaal worden alle documenten gevonden maar als het bestand meteen "verborgen" wordt gezet dan kun je eventueel als noodoplossing zoeken met een programma als Delete it. Op die manier zie je ook de verborgen bestanden.

• 0

De bestanden staan inderdaad verborgen. Thx.

Maar erger nog ... Ze staan in een subdirectory die door OS X een naam meekrijgt waar je geen vat op hebt. Plus ... alle andere print jobs staan daar ook tussen. Welke moeten we nu hebben ... ?

Terug naar af dus.

Jammer maar helaas. Dan gaan we tevreden moeten zijn met :

1 email = 1 pdf, en iedere email heeft een PDF met dezelfde (default)-naam. Niet handig, maar ja ....

Ik had gehoopt met AppleScript de PDF te kunnen hernoemen en dan te versturen ... ik ga toch nog maar even verder zoeken ...

print-job.jpg.930db78188a1c807910c763d742fed96.jpg

Edited by Guest
  • 0

Zo deed ik het al (zie hoger), maar er zit toch ook bruikbare info in, dank.

Om terug te komen op het initiële probleem : PDF maken, hernoemen en versturen onder OS X :

Ik heb het nu volledig opgelost dmv 2 AppleScripts (eentje om de PDF te hernoemen en eentje om de PDF te Emailen) in combinatie met een printopdracht op basis van een printer-preset in OS X.

Werkt perfect, zonder plugins, volautomatisch en alles is geparametriseerd : klant tevreden.

PS : Het werkt ook onder FM 6, als je maar OS X draait.

De Status(CurrentPlatform)=-2 - jongens hebben pech ! :lol: