Jump to content
  • 0

AppleScript

Rony Rabijns

Question

Ik heb een paar AppleScripts die in FileMaker uitgevoerd moeten worden. Deze scripts gedragen zich zeer vreemd in FM 7 (FM 6 is geen probleem).

Wat doet zich voor :

Wanneer ik in Filemaker-bestand "A" een script start met daarin een aantal AppleScripts : geen probleem, ze doen wat ze moeten doen.

Wanneer ik echter een tweede FileMaker-bestand "B" maak (gekoppeld aan het eerste bestand "A") dat bovenstaande script oproept, krijg ik foutmeldingen als "Object not found" en gebeurt er dus niet wat er moet gebeuren.

Iemand een idee ?

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Peter, eerst dit :

Ik heb het nu opgelost door de databank, die eerst als losse module gebruikt werd (en waarin de bewuste applescripts staan), te integreren in de bestaande applicatie. Ik zou het echter graag apart houden ...

Wat betreft de foutmelding : Object not found :

Deze melding komt vanuit het AppleScript omdat hierin FM-velden staan waarvan de data gebruikt moet worden op Finder-niveau. Ik kan het niet uitleggen, ik ga proberen een voorbeeldje in elkaar te boksen.

Ik vind het wel erg vreemd dat het applescript perfect werkt wanneer je het start vanuit de databank zelf. Doe je dat niet en maak je gebruik van een extern FM-script in een andere databank die het AppleScript triggert, dan werkt het niet. Precies of de TO van waar je het FM-script start er voor iets tussenzit ...