Jump to content
  • 0

Gevonden telling in andere tabel (Opgelost)

De11Schaapjes

Question

Hoi,

Ik heb nu bijna een volledige database die bestaat uit 2 tabellen. 1 daarvan bevat alle records van de items en een andere is bedoeld om algemene info van de database weer te geven. Denk aan bestandsgrote enzo. De bedoeling is dat deze laatste tabel maar 1 record bevat. Nu wil ik dat naast de grote van het bestand ook weergegeven word hoeveel items de database bevat in totaal. Ik dacht hiervoor de functie gevonden telling toe te passen in het script berekenwaarde invoegen, alleen deze telt alleen het aantal records in zijn eigen tabel. Ik zoek dus een manier dat hij de telling doet in de andere tabel. Is hier een functie voor of moet i kde oplossing gaan zoeken in relaties, wat niet echt mijn sterkste kant is.

Edited by Guest

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0

De oplossing :

Maak in je eerste tabel een niet-opgeslagen berekeningsveld met de functie Get(TotalRecordCount).

Maak tussen tabel 1 en tabel 2 een relatie die altijd geldig is (x).

Nu kan je op de layout van tabel 2, het berekeningsveld uit tabel 1 plaatsen.

... of moet ik de oplossing gaan zoeken in relaties, wat niet echt mijn sterkste kant is.

:roll: Filemaker is een relationele database !