Jump to content
  • 0

Paswoord restrictie op browsen van records!

Freesurfer

Question

Hallo,

Hier mijn vraag: is het mogelijk om de records die nu allemaal getoond worden met "NO ACCES" door restricties die ik opgegeven heb niet te laten verschijnen bij het openen van de database. Ik heb reeds geprobeerd met een scriptje maar zonder resultaat wie helpt me op weg aub!

Greetz,

Jan :D

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Hallo,

Ik heb het uitgetest met zoeken naar *.* en dit werkt perfect.

Het script wordt uitgevoerd telkens ik de applicatie start en geeft me nu enkel die records waarvoor toegang is verleent.

Mijn "find" button werkt indien er iets gezocht dient worden. De button "Find All" voert gewoon het script opnieuw uit en geeft opnieuw enkel de vrijgegeven records.

Nog bedankt voor deze tip! :D

Groeten,

Jan

• 0

Mijn probleem is dat het scherm voor passwoorden en limited acces verschilt thuis en op het werk. Thuis kan ik bij privileges voorwaarden achterzetten en op het werk niet met als probleem dat deze restricties niet gelden en iedereen alle records kan zien. De versie op het werk is filemaker PRO 5.0v3.

In bijlage het scherm van op het werk!

Weet iemand de oorzaak hiervan?!

Scherm.jpg.692fe37ab1c58e68938c2a686dfa3264.jpg

• 0

Je praat over Record Level Access. RLA is werkzaam vanaf versie 5.5. Als je een database opent waar RLA is ingebouwd (toen de database met 5.5 of 6.0 geopend was) met versie 5.0 dan dacht ik - uit mijn hoofd - dat dan geen enkele wijziging meer mogelijk is. Maar dat kan afhankelijk van je gebruikte formules zijn.

Wil je RLA effectief inzetten, dan moet je zorgen dat de database uitsluitend met FileMaker versie 5.5 geopend kan worden. Dit kun je in het start-script verzorgen (dit startscript moet je wel zelf maken).

RLA zal nooit goed werken als je de database opent met versie 5.0.

• 0

Hallo,

Ik ben gisteren nog tot in de late uurtjes aan het zoeken geweest naar een vervangende oplossing voor FM 5.0v3.....zonder resultaat.

Is het misschien mogelijk om dit in 1 scriptje te laten uitvoeren bij het opstarten van de applicatie? Ik wil enkel die records zien waarbij de status(CurrentUserName) terug te vinden is in veld A en/of veld B. Op deze manier hoef ik dit niet telkens uit te voeren bij een eventuele zoekactie in de database. Wie kan mij helpen aub :cry:

Groetjes,

Jan

• 0

Ook in het verre verleden, toen 5.5 nog niet bestond, werden er toepassingen met RLA gemaakt. Het is mogelijk, wanneer je alle functies van FileMaker volledig zelf in je eigen hand neemt.

Dus: alle menu-commando's uitschakelen, het statusgebied (links) verbergen EN locken, en alles oplossen via scripting.

Ja, dat is veel werk.

Des te meer reden om - zeker als je bedrijfskritisch applicaties maakt - bij te blijven met de versie van de software. Want het antwoord op de vraag: "Kan ik eenvoudig de toegang tot bepaalde records beperken afhankelijk van de gebruiker" is erg gemakkelijk: gebruik versie 5.5 of hoger.