Pinkeltje Posted March 12, 2005 Share Posted March 12, 2005 Ik ben niet helemaal nieuw maar toch. Vraag is ik heb een veld met ex btw en dan een veld waar ik alleen de btw wilt zien van het bedag en dan naar het veld met de BTW. Het zijn nummer velden. Ik hoop dat jullie er uit komen maar het is volgens mij heel simpel maar ik kom er even niet uit. Ik heb Filemaker Pro 7 de probeer versie. Is er zoiets van een plekje waar deze newbies heen kunnen misschien? Pinkel. Quote Link to comment
0 Wim Bongertman Posted March 12, 2005 Share Posted March 12, 2005 We gaan even uit van het feit dat het BTW bedrag 19% is, Om de BTW te kunnen zien kun je gebruik maken van een veld die je insteld als calculated. Hierin plaats je de volgende formule (veldexclbtw / "100") * "19" Voor een correcte weergave veld instellen op twee decimalen achter de komma. Quote Link to comment
0 Pinkeltje Posted March 12, 2005 Author Share Posted March 12, 2005 Bedankt Wim ik heb het gedaan en het is gelijk bingo. Lekkere snelle re, zeg. Quote Link to comment
0 Wim Bongertman Posted March 12, 2005 Share Posted March 12, 2005 Dat is dan het begin. Nog leuker is het als je de BTW via een aparte tabel koppelt aan het product. Mocht in de toekomst de btw wijzigen dan hoef je alleen de extra tabel een keer te wijzigen. Je maakt dan een btw veld welke je alleen vult met H / L / 0 . In je gekoppelde tabel maak je dan twee velden. Hierin plaats je de drie BTW tarieven Een record H 19% tweede record L 6% Derde record 0 0% De formule pas je dan een waarbij je niet de waarde 19 toepast maar de waarde van het gekoppelde record uit de BTW tabel. De koppeling maak je natuurlijk uit artikel btw veld naar BTW tabel veld 0 / H/ L Succes Quote Link to comment
Question
Pinkeltje
Ik ben niet helemaal nieuw maar toch.
Vraag is ik heb een veld met ex btw en dan een veld waar ik alleen de btw wilt zien van het bedag en dan naar het veld met de BTW.
Het zijn nummer velden.
Ik hoop dat jullie er uit komen maar het is volgens mij heel simpel maar ik kom er even niet uit.
Ik heb Filemaker Pro 7 de probeer versie.
Is er zoiets van een plekje waar deze newbies heen kunnen misschien?
Pinkel.
3 answers to this question
Recommended Posts