Jump to content
  • 0

Privileges voor lay-out mode

BVB

Question

Ik heb een database met een behoorlijk aantal gebruikers, die op basis van een 5-tal privilige sets aparte lay-outs te zien krijgen als ze inloggen. Om heel die set van layouts wat overzichtelijk te houden, heb ik in de privileges voor iedereen de mogelijkheid om de layouts te editen uitgeschakeld. Nu heb ik 1 gebruiker die om een bijzondere reden 1 eigen layout wilde om in te knoeien; dat heb ik hem gegeven, maar nu kan hij ook de andere layouts allemaal wijzigen. Nochtans heb ik de custom privileges voor al die andere layouts op 'view only staan' en zijn er geen scripts die met 'execute with full access' werken. Heeft iemand een verklaring voor dit gedrag?

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Bedankt voor de tip; ondertussen waren we er zelf al achter dat het inderdaad zo is. Hij kan de layout in layout-mode zien, maar niet wijzigen. Zelf ken ik zijn paswoord niet, dus ik kon het zelf niet testen, en de gebruiker had blijkbaar ook niet eerst geprobeerd of hij effectief wel kon wijzigen. Een multi-user environment waar de admin niet alle paswoorden heeft, kent ook zo z'n nadelen :-)

Enfin, makkelijk opgelost!

• 0
Zelf ken ik zijn paswoord niet, dus ik kon het zelf niet testen, en de gebruiker had blijkbaar ook niet eerst geprobeerd of hij effectief wel kon wijzigen. Een multi-user environment waar de admin niet alle paswoorden heeft, kent ook zo z'n nadelen

Hee admin,

z'n paswoord ken je niet, maar z'n privilege set wél. Dus maak je toch gewoon even een test-account voor jezelf?

Power to the admins! :D

• 0

Als je een nieuwe gebruiker aanmaakt met dezelfde privilege set, en je wijzigt de kenmerken van de set, gelden die wijzigingen ook voor de eerste gebruiker (kortom voor alle gebruikers van de set); als je echter de privilege set zelf dupliceert en een nieuwe naam geeft, en je wijizigt dan de eigenschappen daarvan, worden die wijzigingen niet doorgevoerd in de oorspronkelijke privilege set en zal er voor de eerste gebruiker (als hij nog steeds aan de oorspronkelijke privilege set is toegewezen) niets veranderen. Die privilege sets zijn vooral erg handig om gebruikersgroepen te creëren, vind ik persoonlijk.