Jump to content
  • 0

filemaker mobile

zorro

Question

Ik heb al heel wat gelezen over filemaker mobile, maar groot was mijn verassing wanneer ik een eenvoudige database ( aftelklok van huidige datum tot bepaalde datum) niet werkte, ik kan wel de records zien en bewerken, maar een get current date werkt niet op de mobiele toepassing!!! Dus de datum wordt niet aangepast.

Ligt dit aan mij of is het inherent aan het systeem...

Z

Edited by Guest

14 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Ik vrees het laatste. Er zijn nogal wat beperkingen aan FM Mobile ... (zie elders op dit forum)

Ik heb er nu al wat mee gewerkt en ben er echt door ontgoocheld. Het is eigenlijk een verbeterde export functie... :cry:

mvg

Z

Edited by Guest
  • 0
Ontgoocheld? Ja, dat kan best.

De beperkingen van Mobile zijn - vergeleken met de rijkdom van FM7 - op zijn minst "verrassend" te noemen. Toppunt is dat Mobile 7 nog steeds flatfile is zoals FileMaker 2...

Ik heb serieus de aanschaf van een Palm Tungsten|E overwogen met het oog op FMM7....

Dikke no-no dus :(

• 0

Ik heb serieus de aanschaf van een Palm Tungsten|E overwogen met het oog op FMM7....

Dikke no-no dus :(

Ik heb zo een Palm Tugsten|E . FMM werkt er perfect op, zeer snel ..... Excel is langzamer. Ach juist hier kan je iets mee doen (berkeningen ea) in tegenstelling met FMM.... :cry:

Z

• 0

De filosofie van Filemaker Mobile is nooit zo geweest dat FMP databases mobiel zouden worden. De filosofie is "data minen doe je in het veld, hier heb je een flat file, die perfect aansluit op FMP. Analyse en presentatie doe je thuis maar". Als je dat in gedachten houdt, wordt het enigszins begrijpelijk waarom FMM is zoals het is.

Dat wij, mobiele roadwarriors, op zoek zijn naar een desktopvervanger die veel meer kan, dat hebben ze bij FM nog steeds niet in de gaten. En dat is erg jammer, want er zijn zat handheld DB-pakketten voor verschillende mobiele platforms die bewijzen dat het WEL heel goed mogelijk is (HanDBase voor Palm, PowerBase voor Symbian, om er willekeurig 2 te noemen).

• 0
De filosofie van Filemaker Mobile is nooit zo geweest dat FMP databases mobiel zouden worden. De filosofie is "data minen doe je in het veld, hier heb je een flat file, die perfect aansluit op FMP. Analyse en presentatie doe je thuis maar". Als je dat in gedachten houdt, wordt het enigszins begrijpelijk waarom FMM is zoals het is.

OK voor dat "data minen" maar een eenvoudige relatie tussen een tabel "Bedrijven" en een tabel "Contactpersonen" om snel een telefoonnummer te vinden van een vertegenwoordiger van J & J, dat is geen datamining, en dat kan ik ook niet... :cry:

• 0
OK voor dat "data minen" maar een eenvoudige relatie tussen een tabel "Bedrijven" en een tabel "Contactpersonen" om snel een telefoonnummer te vinden van een vertegenwoordiger van J & J, dat is geen datamining, en dat kan ik ook niet... :cry:

Pssst.. niemand vertellen hoor ;) Maar de meeste PDA's hebben zelf al een adressenboek :)

En natuurlijk weet ik dat je niet gedwongen wilt zijn om DAT te gebruiken als je zelf wat moois gebouwd hebt, maar ja.....

• 0
Dank voor de tip, dokter, maar sinds ik de Contact Manager en de Calendar gebruik die prachtig gesynchroniseerd werken met Outlook, ben ik die FMM helemaal vergeten!

Beste AvD,

Welke kalender gebruik je om outlook te syncroniseren met een FM database? Is dat dan via de outlook manipulator V3 plugin?

Groetjes

Z

• 0

Ik moet Zorro teleurstellen - helaas - want ik had het over de Calendar en de Contact Manager van de HP PDA. Die loopt perfect synchroon met de Outlook van XP. Daar staat FileMaker volledig buiten!

Er bestaat natuurlijk wel een plugin om FileMaker (beperkt) te doen communiceren met Outlook. Dat ding is hier al besproken (kijk eens in de archieven). En dan is er ook nog dit.