Rob van der Sloot Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 Ik ben een applicatie aan het maken in fmp7 die op internet moet draaien. Gebruikers geven zich via deze internetapplicatie op voor een bijeenkomst. De beheerder moet deze gegevens in zijn eigen fmp7 applicatie verwerken. De gegevens worden daarom met "copy all records" uit de internet applicatie naar excel gekopieerd. Hoe krijg ik ze weer mooi in filemaker, zonder allerlei ingewikkelde scriptstappen? Moet daar een plugin voor gebruiken? Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 Je kan Excel-files importeren via het menu File > Import Records > File ... Quote Link to comment
0 AvD Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 Nog eenvoudiger: sleep het Excel-bestand bovenop het FileMaker-ikoon. De rest gaat vanzelf! Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 Nog eenvoudiger: sleep het Excel-bestand bovenop het FileMaker-ikoon. De rest gaat vanzelf! Klopt, maar is (waarschijnlijk) niet van toepassing in dit geval. Met de "drag & drop"-methode wordt een nieuwe FM-databank aangemaakt, en (vermoedelijk) wil de vraagsteller data in een bestaande databank krijgen. Quote Link to comment
0 pjotter Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 Ik kan mij vergissen maar de beheerder kan toch gewoon een export doen vanuit FM naar een FM bestand? Ik neem immers aan dat de beheerder ook bij het internet FM bestand kan. Dit kan hij dan weer importeren in zijn eigen fm bestand voor verdere verwerking? Wat is de reden dat het via excel zou moeten? Quote Link to comment
0 Rob van der Sloot Posted April 1, 2005 Author Share Posted April 1, 2005 Bedankt, Ik heb de import vanuit Excel inmiddels voor elkaar. Dat gaat gemakkelijk. De beheerder is ook via internet met de applicatie verbonden, dus hij kan niet rechtstreeks op de database. Dat zou wel een mooiere oplossing zijn, want dan heb je excel niet meer nodig. Een vraag die hiermee in verband staat is kan ik de applicatie op de webserver in de vorm van een runtime installeren, of moet op de webserver ook fmp7 geïnstalleerd worden? Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 Een vraag die hiermee in verband staat is kan ik de applicatie op de webserver in de vorm van een runtime installeren, of moet op de webserver ook fmp7 geïnstalleerd worden? Vraag 1 : runtime nee Vraag 2 : fmp7 ja Quote Link to comment
Question
Rob van der Sloot
Ik ben een applicatie aan het maken in fmp7 die op internet moet draaien.
Gebruikers geven zich via deze internetapplicatie op voor een bijeenkomst.
De beheerder moet deze gegevens in zijn eigen fmp7 applicatie verwerken.
De gegevens worden daarom met "copy all records" uit de internet applicatie naar excel gekopieerd.
Hoe krijg ik ze weer mooi in filemaker, zonder allerlei ingewikkelde scriptstappen? Moet daar een plugin voor gebruiken?
6 answers to this question
Recommended Posts