Jump to content
  • 0

URL openen in Windows lukt niet

johan

Question

Nog een ander probleem op Windows! De scriptstap "URL openen" in IWP. Op Apple browsers geeft dit géén enkel probleem maar ik heb al van 2 familieleden die op Windows werken gehoord dat het niet marcheert. Test zelf op deze testfile!

http://masteluin.no-ip.org:80/fmi/iwp/cgi?-db=Test&-loadframes

Marcheert dat bij iemand op een Windows-browser? En zo ja... laat het mij aub weten en hoe komt het dat het bij velen ( zoniet de meesten) niet werkt! Moet er in het Windows systeem iets speciaals ingesteld worden? Ik vind namelijk onder Filemaker-Help volgende richtlijn:

"FileMaker Pro bepaalt aan de hand van de voorkeuren die zijn opgeslagen in het Windows-systeembestand URL.DLL welke toepassing de URL moet verwerken. De URL wordt vervolgens voor verwerking doorgegeven aan ShellExecute."

Maar voor een only- Apple-gebruiker als ik is dat natuurlijk Chinees!

Edited by Guest

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Bij mij werkt het prima. Windows 98 en xp met explorer 6 uiteraard.

groetjes

Wim Bongertman

Prachtig! Dan weet ik tenminste toch al dat het niet aan mij ligt! Zoals reeds gezegd, moet er dus bij Windows blijkbaar ergens in de voorkeuren ingesteld worden welk programma de URL moet verwerken. Weet iemand mij precies te zeggen hoe men bij deze instelling juist moet tewerk gaan?

• 0
De pagina wordt tegengehouden door popup-blockers. Misschien is dit de reden dat het bij sommigen niet werkt.

Heb je dat zelf kunnen constateren? Heeft Internet Explorer 6 voor Windows misschien zo'n ingebouwde popup-blocker? Is die misschien de boosdoener? Kan men die waarschijnlijk wel ergens afzetten? Wil iemand voor me nagaan?

• 0
Getest onder XP bij Mozilla Firefox

Het lukt het niet daar popup menus worden tegengehouden. In de opties moet men zorgen dat popup menus voor "masteluin.no-ip.org" toegelaten worden.

Ah... dankjewel! ...dan zijn we een stap verder! Nog iemand die hetzelfde constateert bij IE 6?

• 0
Getest onder XP bij Mozilla Firefox

Het lukt het niet daar popup menus worden tegengehouden. In de opties moet men zorgen dat popup menus voor "masteluin.no-ip.org" toegelaten worden.

Ah... dankjewel! ...dan zijn we een stap verder! Nog iemand die hetzelfde constateert bij IE 6?

Juist hetzelfde! Volgens mij dit is bij IE nu ook sinds Service Pack2! Er verschijnt "Er wordt een pop-up geblokkeerd. Klik hier als u dezepop-up of extra opties wilt weergeven."

Maar ja, wie gebruikt er nu nog IE 6.0 :wink: