Jump to content
  • 0

Simpele Relatie leggen

loeserd

Question

Hi there!! Ben ik weer!! Weer al die bomen die in de weg staan :wink:

Goed, heb nu een relatie-probleem. En het is zo mega-simpel dat ik het even niet meer zie, en iemand mij waarschijnlijk direct kan helpen! Ik zou zo blij zijn!!

Ik heb in filmaker Pro 7 in 1 bestand behoorlijk wat tabellen staan waaronder deze 2(zie bijlage).

Een product kan ingeschaalt worden in een bepaalde module (checkbox A t/m O), heeft een titel en wordt verspreid in een bepaalde week.

Een afleverbedrijf (800 stuks) hoort bij bepaalde module(s) en is gevestigd in een bepaalde regio.

Nou zou ik graag willen zien dat als ik een afleverbedrijf aanvink er dmv een portal een lijst komt met producten die afgeleverd moeten worden bij dat bedrijf omdat bv product_module A is en omdat het aflever bedrijf bij module A hoort.

Hoe moet ik de relatie leggen?! In het plaatje staat uiteraard de basisopzet van de tabellen, heb inmiddels al een hoop geprobeerd maar kom er helemaal niet meer uit. Moet er een tabel tussenhangen (zo ja, wat moet daar dan instaan), of kan het direct?!

Ik heb veel met Access gewerkt waar je het heel makkelijk met queries kan oplossen, maar in filemaker kom ik er maar niet uit!!

Als ik onduidelijk ben dan hoor ik het graag!!

Alvast meeeega bedankt!!

Groetjes

Loeserd

test.gif.bdb3caed7abbac73d6ce5ba4f80f4d6e.gif

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Als ik het goed begrepen heb wil je dat voor "Afleverbedrijf A" producten in een portaal getoond worden die als "module A" geselecteerd zijn.

Is dit juist?

Dus moet je de cel waarin je definieert dat een bedrijf A (checkbox) is koppelen met de cel met de module. Dus zal het portaal enkel items tonen wanneer beide bv A zijn.

Dan moet je nog enkel het portaal goed definieren.

Mvg

Z

• 0

Ik kom er nou helemaal niet meer uit!!! Boeoehoeoeoe!!!

Daarom voeg ik een test bij, zodat je kan zien waar ik helemaal de mist in ga!!!

Misschien ben ik niet zo duidelijk geweest hierboven dus ik doe nog een poging!!

In het blad regio zou je een regio (bv 1) moeten kunnen kiezen en een module (bv A en B) en dan zouden daaronder bij bedrijven de bedrijven komen te staan die in regio 1 vallen en die A of B hebben als module. Daaronder komen de producten die als module A of B hebben.

Hoop dat je hier iets mee kan?!?!

Zou zoooo fijn zijn!!!

Edited by Guest
  • 0
interne oproep : uploads altijd eerst zippen aub

Sorry dat had ik even over het hoofd gezien , maar ik heb mijn "fout " rechtgezet.

Ik begrijp niet goed wat je bedoeld met week te veranderen ,

Heb je slechts één mogelijkheid per week?

Indien je ook per week wenst te sorteren zal je nog enkel velden moeten bijmaken ( cfr regio )om zo een bijkomende selectie te kunnen maken.

Mvg

Z