Jump to content
  • 0

Excel bestand importeren in fm7

edc

Question

Ik heb een scriptje gemaakt dat automatisch een Excel-bestand met een bepaalde naam importeert in een toepassing. Ik kwam tot de vaststelling dat dit soms niet lukte. Het script liep, er kwam geen foutmelding en toch werden de gegevens niet geïmporteerd. Als ik bij de scriptstap 'import', 'perform without dialog' afvink, blijkt het wel altijd te werken. Na lang zoeken bleek de oorzaak de volgende: Indien de naam van het (enige) Excel-werkblad gewijzigd is vindt filemaker blijkbaar de gegevens niet (Ondanks dat de naam van het bestand hetzelfde is en er tevens maar één werkkblad in het bestand aanwezig is). Kunnen we hier spreken van een bug?

Zou er een methode zijn om dit op te vangen? Ik zou namelijk liever vermijden dat de eindgebruikers in Excel eerst de naam van het werkblad moeten gaan controleren en desnoods aanpassen vooraleer ze het bestand kunnen importeren.

Edited by Guest

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0

Een excel-bestand (workbook) kan bestaan uit 1 of meerdere sheets. Mijn bestand bevat 1 sheet. De naam van het bestand is bv ledenbestand.xls. De naam van sheet (af te lezen onderaan) is 7087. Deze sheetnaam wordt blijkbaar gegeneerd door de centrale database waaruit de export afkomstig is en heb ik dus niet onder controle.