joser Posted April 8, 2005 Share Posted April 8, 2005 Hallo , kan iemand mij helpen hoe ik bepaalde records van de ene tabel kan kopieren naar records in een andere tabel. ik verduidelijk ; één tabel met 100 records met elk een id nummer staan op een layout in een portaal hier worden er bv 7 aangevinkt (met een selektievakje) met een knop zouden nu moeten in een andere tabel de 7 aangevinkte records gekopieerd worden ( in 7 nieuwe records). iemand een ideetje ? MVG Joser Quote Link to comment
0 zorro Posted April 8, 2005 Share Posted April 8, 2005 Ik denk dat hetgene je wilt bereiken veel eenvoudiger zou gaan mbv portalen. Dan kan je bv een portaal maken gebaseerd op de relatie vinken="ja" dus indien je de gewenste record hebt aangeklikt zal deze te voorschijnkomen in de andere portaal. Dan heb je één portaal met alle records en het andere portaal met de aangevinkte records. Mvg Z Quote Link to comment
0 joser Posted April 8, 2005 Author Share Posted April 8, 2005 Inderdaad, maar het is de bedoeling dat deze teksten kunnen worden gewijzigd, zonder de originele teksten te veranderen. Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted April 8, 2005 Share Posted April 8, 2005 Een werkwijze zou kunnen zijn : De aangevinkte record-ID's stockeer je in een globaalveld. De inhoud van die globaal ziet er dan uit als : 1¶ 2¶ 5¶ 8¶ 9 In een script loop je door alle ID's (1 en 2 en 5 en ... tot 9) en maak je records aan in de andere tabel. Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted April 8, 2005 Share Posted April 8, 2005 Een tweede werkwijze zou zijn : zoek alle aangevinkte records in de ene tabel en importeer die in de andere tabel. Quote Link to comment
0 joser Posted April 8, 2005 Author Share Posted April 8, 2005 dank u voor de respons, 'k ga het zo eens proberen, MVG Joser Quote Link to comment
0 Wouter Vanautgaerden Posted March 13, 2016 Share Posted March 13, 2016 Kan er iemand mij een voorbeeld van zo'n script geven of uitleggen hoe dat importeren juist moet gebeuren? Quote Link to comment
0 pjotter Posted March 13, 2016 Share Posted March 13, 2016 Een script is niets anders dan een aantal stappen die je zelf kunt maken automatiseren. (zeg het even gechargeerd) Wat je dus gewoon moet doen is dit eerst met de hand zelf doen. Aantal selecteren naar andere tabel gaan en dan importeren. Als dit lukt moet je aan het script gaan werken. Quote Link to comment
Question
joser
Hallo ,
kan iemand mij helpen hoe ik bepaalde records van de ene tabel kan kopieren naar records in een andere tabel.
ik verduidelijk ;
één tabel met 100 records met elk een id nummer staan op een layout in een portaal
hier worden er bv 7 aangevinkt (met een selektievakje)
met een knop zouden nu moeten in een andere tabel de 7 aangevinkte records gekopieerd worden ( in 7 nieuwe records).
iemand een ideetje ?
MVG
Joser
7 answers to this question
Recommended Posts