jw Posted April 28, 2005 Share Posted April 28, 2005 Als je Terminal Server gebruikt, dan installeer je Filemaker pro Server op de terminal server. Installeer je dan ook de client van Filemaker Pro op de server ? En als je dan de Filemaker Pro client opstart, kan je dan de bestanden op diezelfde FMPserver openen? of heb je twee machines nodig ? Quote Link to comment
0 Koen Van Hulle Posted April 28, 2005 Share Posted April 28, 2005 Ik raad je sterk aan 2 machines te gebruiken. Eén FileMaker Server en een terminal server met de FileMaker clients. Koen Quote Link to comment
0 jw Posted April 29, 2005 Author Share Posted April 29, 2005 koen, ik begrijp dat het technisch dus kan, voor een test dus geen probleem, maar als je 30 gebruikers toelaat moet je dit dus niet doen. Hoe is de ervaring om apple-gebruikers via terminal server te laten werken? zijn er dan tal van problemen met bijvoorbeeld het printen op je eigen locale mac-printer ? En hoe zit het dan met het ecporteren van data naar een lokaal bestand ? Quote Link to comment
0 burnie Posted May 14, 2005 Share Posted May 14, 2005 koen je bent best twee serves te gebruiken anders kom je onvermijdelijk in de problemen Burnie Quote Link to comment
0 jw Posted May 14, 2005 Author Share Posted May 14, 2005 ok, dank je voor dit antwoord, maar hoe zit het met het printen en downloaden van data als je als client de Apple gebruikt en feitelijk via terminal-server een windows-applicatie gebruikt? Quote Link to comment
0 Koen Van Hulle Posted May 14, 2005 Share Posted May 14, 2005 downloaden zou een probleem kunnen zijn en printen ook. AL heb ik geen ervaring met Windows 2003 terminal server. Als je echt zeker wil zijn zul je te rade moeten gaan bij Citrix, dat uiteraart duurder is. Koen Quote Link to comment
0 RON7 Posted May 15, 2005 Share Posted May 15, 2005 downloaden zou een probleem kunnen zijn en printen ook. AL heb ik geen ervaring met Windows 2003 terminal server.Als je echt zeker wil zijn zul je te rade moeten gaan bij Citrix, dat uiteraart duurder is. Koen Installer gerust je FM server op de terminal,heb enkele 2003 servers lopen met FM server (versie 5) en nog nooit een probleem gehad. Printen geeft geen probleem,download doe je het best met FTP. Quote Link to comment
Question
jw
Als je Terminal Server gebruikt, dan installeer je Filemaker pro Server op de terminal server.
Installeer je dan ook de client van Filemaker Pro op de server ?
En als je dan de Filemaker Pro client opstart, kan je dan de bestanden op diezelfde FMPserver openen?
of heb je twee machines nodig ?
6 answers to this question
Recommended Posts