Jump to content
  • 0

Refresh probleem

ober

Question

Hallo,

Binnen mijn IWP applicatie loop ik tegen een probleem aan bij het verversen van pagina's. Wanneer je meerdere malen achtereen op refresh klikt, gaan er dingen mis bij de pagina opbouw. Velden verspringen, portals lopen over de complete pagina heen...

Mijn eigen database is niet publiekelijk bereikbaar, maar even zoeken op google naar een voorbeeld waarbij dit ook misgaat leverde het volgende resultaat:

http://131.111.244.18/fmi/iwp/cgi?-db=Clare%20Calendar&-loadframes

Dit is dus niet mijn IWP..

Maar wanneer je deze pagina opent in Internet Explorer, en een paar keer op F5 drukt, zul je zien wat ik bedoel.

Ook de "list" knop meermalen indrukken levert hetzelfde euvel.

Ik gebruik Windows XP SP2 met IE 6.0.

Zijn er meer mensen die hier tegenaan gelopen zijn, en zoja wat is de oplossing?

Mvg,

Huub

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
(...)

Win XP Prof SP2 en IE6.0 of FireFox geven inderdaad problemen na een aantal keren refreshen. Zijn er nog voorbeelden van IWP websites die gekke dingen doen?

Hier loopt het met dezelfde configuratie als een zonnetje. No problem (kan het zelf amper geloven...).

• 0
Hier loopt het met dezelfde configuratie als een zonnetje. No problem (kan het zelf amper geloven...).

Hier dan een voorbeeld van hoe het er uitziet na 5x op "list" klikken:

voorbeeld.jpg

Met mijn eigen IWP heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Mvg,

Huub

• 0

Da's erg, inderdaad. Maar vermits het hier perfect loopt, zelfs na 30 keer refreshen, doet vermoeden dat niet SP2 de schuldige is, en evenmin XP.

Grafische kaarten waren vroeger nogal eens problematisch in hun samenleven met FileMaker.

• 0
Grafische kaarten waren vroeger nogal eens problematisch in hun samenleven met FileMaker.

Euhmm... Ik ga er niet van uit dat de grafische kaart de schuldige is, aangezien:

a) het op verschillende systemen (met verschillende grafische kaarten) misgaat.

b) de source van de door IWP opgebouwde internetpagina gewoon expliciete verschillen bevat na refreshen. De top en left waarden van de invoervelden veranderen. Dat de grafische kaart het vervolgens anders opbouwt lijkt me niet meer dan normaal.

Verder heb ik het gevoel dat het probleem zich enkel voordoet bij bepaalde verversingsfrequenties... F5 inhouden (te snel refreshen) levert geen probleem. Om de 3 seconden refreshen (te langzaam) levert ook geen problemen.

Toch is het een vervelend probleem aangezien wij onze klanten graag een net uitziende, goed werkende applicatie willen bieden.

Mvg,

Huub