Jump to content
  • 0

Database

dave.vanderveke

Question

hey

ik zou graag met filemaker een database ontwerpen... maar... ik heb er niet voldoende kennis van. Ik ken de basis van access maar hier is het toch een beetje anders. :?:

ik zou graag zelf filemaker leren, maar de zaakvoerder wilt zo snel mogelijk deze database invoeren... 8O

Het is de bedoeling dat ik de database op een MS SBS server zet en dat alle 10 clients via internet explorer of andere brouwser gegevens kunnen invoeren en nakijken, of eventueel via zelf een filemaker licentie.

Ik heb een klantefiche nodig en een subfiche van deze klant z'n orders. Orders bevat betalingsgegevens, omschrijving etc.. ook pdf files moeten hierbij kunnen (vb plattegrondjes)..

En rapporten van 'niet afgewerkte klanten' of 'niet betaalde klanten'

Nu heb ik enkele bedrijven aangesproken om een offerte te maken om dit te doen. Maar het liefst zou ik het zelf willen leren zodat we dit zelf kunnen... :!: maar ik veronderstel dat dit wel even zal duren..

Ik heb al op enkele plaatsen gelezen dat filemaker redelijk eenvoudig is dus dacht ik misschien kan ik het wel zelf leren

Maar ja de zaakvoerder wil het liever wat sneller zien, dus...

Kan iemand me mischien zeggen of ze ervaring hebben met zo'n bedrijf? en welk aan te raden is? (Wel in België)

Bedankt & Groetjes

Dave

12 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Dave, Ik denk dat je met de standaard voorbeelden al een heel goede start kunt hebben. Kijk bv eens naar een voorbeeld als "Business_Tracker" . Ik denk echter zelf dat zonder kennis van filemaker je toch heel wat maanden verder bent voordat je zomaar iets maakt wat je nu vraag. Filemaker is erg gebruikers vriendelijk maar zonder echte kennis of ervaring toch nog lastig.

• 0

ik heb vrijdag al een afspraak met enkele bedrijven die databases maken... zij zullen wel wat meer info kunne geven...

Als ze al een goede basiis kunne maken kan ik later mits training altijd nog wat toevoegen op iets aanpassen...

dit zijn de bedrijven

shpartners, connecto en yccon

iemand ervaring hiermee of nog een aanrader?

ik vraag dit eigenlijk omdat we in een dispuut zitten met een bedrijf dat ons netwerk heeft opgezet, en we willen toch wat voorzichtiger zijn met onze keuze....

toch bedankt voor jullie reacties