Justaguy Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 Hoe kan ik in één veld (en zonder script) en per record, de NAAM (en niet de inhoud) van alle ingevulde velden zien? Let wel, het gaat over een 400-tal velden per record waarvan er mogelijks altijd een 10-tal kunnen ingevuld worden. Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 Ik weet niet of het kan zonder scripten, maar je zal in ieder geval met onderstaande aan de slag moeten : jouw_berekeningsveld (unstored !) = FieldNames(Status(CurrentFileName), Status(CurrentLayoutName)) Quote Link to comment
0 Justaguy Posted May 10, 2005 Author Share Posted May 10, 2005 Hallo Rony, ik had dit reeds uitgeprobeerd maar dan krijg ik alle veldnamen van deze layout te zien. Het is echter alleen te doen om de ingevulde velden. Kan ik in uw formule iets inbouwen van "Not IsEmpty"? Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 Ik ben zo goed als zeker dat het niet kan (in FM 6). Er is in ieder geval geen andere mogelijkheid om van een record de veldnamen uit te lezen zonder zonder scripting, dan met het voorbeeld dat ik je gaf. Quote Link to comment
0 Justaguy Posted May 10, 2005 Author Share Posted May 10, 2005 'k had het kunnen denken . Zou het wel gaan via een script (op eenvoudige wijze) of dien ik alle velden apart te valideren op hun inhoud (dit zou me wel een tijdje zoet houden , denk ik)? Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 Een mix van de FieldName-functie en de GetField-functie in een sausje van IsEmpty, gekruid met een loopje, tesamen gehouden in een script, zou wellicht waarschijnlijk misschien moeten kunnen volstaan .... Dit is dus duidelijk een nachtelijke overpeinzing en niet getest ! Quote Link to comment
0 Sanne Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Script: Verzamel veldnamen Ingredienten: - Layout genaamd "Alle velden" waarop alle velden staan - Veld genaamd "Veldnamen" om de veldnamen in te noteren - Veld genaamd "END": dat staat op mijn layout onder alle velden die ik bekijk, zodat het als einde van de loop kan dienen. Andere constructies zijn ook mogelijk. Quote Link to comment
0 rmw Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Het is natuurlijk niet helemaal eerlijk, want het kan alleen in FileMaker 7, maar met een custom functie wil het wel! Custom functie EmptyFieldsOnLayout = Let ( [ xCheckValue = LeftValues ( theFields ; 1 ) ; xContent = GetField ( xCheckValue ) ; xResult = If ( IsEmpty ( xContent ) ; xCheckValue ; "" ) ] ; If ( IsEmpty ( xCheckValue ) ; "" ; xResult & EmptyFieldsOnLayout ( RightValues ( theFields ; ValueCount ( theFields ) - 1 ) ) ) ) Veld definitie EmptyFields = EmptyFieldsOnLayout ( FieldNames ( Get ( FileName ) ; Get ( LayoutName ) ) ) Misschien is het voor het bepalen van het einde van de lijst met velden nog nuttig voor FM6 rmw Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 @ rmw : plaats je die customfunctie ook even in het FM 7 DEV forum ? thx. @ sanne : dank u meid voor het uitwerken van mijn nachtelijke overpeinzing Quote Link to comment
0 Sanne Posted May 12, 2005 Share Posted May 12, 2005 @ rr: Ik doe dat zo gaarne voor u ___________________________________ Rmw: Ik heb de custom function getest, maar de functie kwam tot een totale stop toen ik alle velden op een layout gevuld had. Er verscheen een vraagteken en daarna heeft-ie niet meer gewerkt. Ook niet toen ik een veld leeg maakte en het gehele programma herstart had. Mogelijk moet er nog een escape voor het geval van "alle velden gevuld" in? Daarbij viel het mij op dat het met het beperkte aantal van 5 velden al zeer stroperig was. Zou dat erger worden met 400 velden? Quote Link to comment
0 rmw Posted May 12, 2005 Share Posted May 12, 2005 @Sanne: klopt. Ik constateer net dat het veld zelf niet op de layout moet staan of dat de functie daar rekening mee moet houden. Hier een betere versie. Quote Link to comment
Question
Justaguy
Hoe kan ik in één veld (en zonder script) en per record, de NAAM (en niet de inhoud) van alle ingevulde velden zien?
Let wel, het gaat over een 400-tal velden per record waarvan er mogelijks altijd een 10-tal kunnen ingevuld worden.
10 answers to this question
Recommended Posts