Jump to content
  • 0

tijdinstructies naar een audio player en "play"

Gido_

Question

Posted

Liefst voor FM6, maar desnoods in FM7. Als ik maar weet of het ergens mogelijk is, zou dat "megacool" zijn 8)

Wat bedoel ik?

Wat ik soms doe, is luisteren naar mp3 interviews en in de database aanduiden welk onderwerp op welk tijdstip besproken wordt.

Nu zou het GEWELDIG zijn als je op dat onderwerp/tijdstip kon klikken en een player dat fragment zou laten horen (zonder dat je er audio-fragmentjes van gemaakt hebt). Maw, bestaat er een player die je kan instrueren een audio file af te spelen vanaf een bepaald tijdstip?

Ik ben zeer "opgewonden" over dit idee :lol: Benieuwd of het al lang bedacht is, of dat wij het gaan uitvinden :wink:

Gido_

21 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

:oops: Nu nog een Mac kopen dan... :lol:

Iemand PC ideeën hiervoor?

Met een macro-programmaatje is heel wat mogelijk wellicht, maar misschien kan het ook zonder, met zo'n DDE / Send Message of zo?

Dan nog wel een player vinden die hiervoor openstaat... Dat moet ik zelf eens gaan uitzoeken.

• 0
Posted

Ik zie dat BSplayer bv command line parameters kan ontvangen. Ik krijg alleen nog niet uitgepluisd hoe de syntax moet zijn en of dat dan DDE commands zijn of ik een in-between progje nodig heb... Hopelijk weet het BS forum raad.

enkele BS Player Command line parameters

----------------------

-stime=x Start movie at x seconds (zoiets zocht ik 8))

-asx Start with x audio stream

x=1-> 1st audio stream

x=2-> 2nd audio stream

x=n-> n audio stream

• 0
Posted

OK, ik ben er net opgekomen.

Je kan 'm bv zo aansturen:

bsplayer.exe [path] -stime=[secs]

bv: bsplayer.exe c:\interview.mp3 -stime=300

start 'm op en speelt vanaf minuut 5

Nu nog uitzoeken of FileMaker een command line kan doorgeven, want met een Open URL lukt het niet...

Ik ben al bang dat ik een hulpprogje zal nodig hebben daarvoor. Hier weten jullie mss beter?

• 0
Posted

en voor Media Player Classic is het in milliseconden, en alzo bv.:

mplayerc.exe c:\interview.mp3 -start 30000

Deze start ook wat sneller op.

• 0
Posted

Tja, die command lines zouden zogezegd met Send Event doorgegeven kunnen worden in FM7

Weten jullie hoe het in FM6 kan? (PC)

Het zijn wel uitgebreide command lines dus (met spaties erin)

Met Send Message lukt het mij niet en ik heb al relatief hard gezocht naar een command line plugin, want met bv Shell hier lukt het ook niet ( http://www.abstrakt.com/shell.html )

Ttz. het lukt "half" Wanneer ik de zaken bloot op root c:\ zet voert hij de command line goed uit, maar wanneer hij in program files moet gaan, klaagt hij als volgt:

'c:\program' is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file.

[Misschien heb ik ooit ergens teveel services van Windows afgezet, dat kan ook :lol: ]

• 0
Posted

Dat heeft niets met de plugin te maken. Sinds de introductie van lange bestands en padnamen moet je deze in commandline opdrachten tussen quotes plaatsen. Dus...

"c:\Program Files\Mijn Programma\Executable.exe"

Met parameters waarin spaties voorkomen geldt hetzelfde.

Wouter.

• 0
Posted (edited)
Sinds de introductie van lange bestands en padnamen moet je deze in commandline opdrachten tussen quotes plaatsen. Dus...

"c:\Program Files\Mijn Programma\Executable.exe"

Met parameters waarin spaties voorkomen geldt hetzelfde.

"Man, man, man..." :wink: Ik dacht echt dat deze tip mijn dag ging maken, en het zal zeker een belangrijke clou zijn, waarvoor dank! 8)

Maar helaas blijf ik hetzelfde voorhebben, zowel met Send Message als met de Shell plugin.

Ik maak dus eerst mijn command line, zodat ik kan zien of hij wel goed is, en dan geef ik dat veld dus aan Send Message of aan de plugin. Ziet er dan zo uit bv:

"C:\Program Files\Media Player Classic\mplayerc.exe c:\interview.mp3 -start 660000"

1) Bij Send Message van dat veld, klaagt die:

"" could not be found and is required to complete this operation

2) Shell plugin zegt hetzelfde als eerder:

'C:\Program' is not recognized as an internal or external command,

operable program or batch file.

:cry: ...

[even herhalen voor de zekerheid dat ik in FM6 werk]

Edited by Guest
  • 0
Posted

Vreemd is ook dat als ik in Total Commander die volledige command line gebruik, die ook niet wil werken...

Wel werkt het als ik de mplayerc.exe directory heb openstaan en dan zeg:

mplayerc.exe c:\interview.mp3 -start 660000

• 0
Posted

De shell-Execute doet het weer wél wanneer ik de media player bloot op root c zet, maar dan start hij 2 players op en FM springt op "not responding" zolang hij speelt en de plugin rapporteert: "No accelerated IMDCT transform found "

Tja die plugin dient ook eerder om heen en weer te communiceren met iets, denk ik.

• 0
Posted

Vreemd ook hoe weinig er over "command line" te vinden is "overal."

In zo'n hele FM Bible komt het zelfs niet voor en via Google ivm FileMaker ook al nauwelijks.

Dus ofwel moet het enorm voor de hand liggen, ofwel is het iets onmogelijks ? :cry:

Maar hopelijk is het de derde mogelijkheid en ligt het ergens bij mij.

Een andere command line plugin zou ik in elk geval appreciëren, want met de plugin doet het tenminste *iets.*

• 0
Posted
Ziet er dan zo uit bv:

"C:\Program Files\Media Player Classic\mplayerc.exe c:\interview.mp3 -start 660000"

1) Bij Send Message van dat veld, klaagt die:

"" could not be found and is required to complete this operation

2) Shell plugin zegt hetzelfde als eerder:

'C:\Program' is not recognized as an internal or external command,

operable program or batch file.

Ik denk dat de shell plug-in info uit veld niet met quotes doorgeeft aan het systeem. Bij applescript speelt dat ook.

Als je tekst MET quotes wilt doorgeven, dien je de quotes ook op te geven. Omdat die een speciale betekenis hebben moet je ze vooraf laten gaan door een zogenaamd escape-karakter. Bij FM is dat de \.

Probeer dit eens.

""C:\Program Files\Media Player Classic\mplayerc.exe c:\interview.mp3 -start 660000""

HTH

rmw

• 0
Posted (edited)

Bedankt voor wat ook weer een goede hint lijkt! :idea:

Ik heb echter allerlei combinaties geprobeerd zonder succes. (ik zag wel dat je achteraan een foutje had wellicht?)

Ik probeerde echter ook eens:

@"C:\Program Files\Media Player Classic\mplayerc.exe"

Nu vond hij wel degelijk voor 't eerst de player in dat eerste pad, maar wanneer ik er een file achteraanzet loopt het weer mis (en de player zet ook FM weer in "not responding")

Ik probeer nog wat verder met dat apestaartje

Edited by Guest
  • 0
Posted

Dit werkt voor Media Player Classic:

@"C:\Program Files\Media Player Classic\mplayerc.exe" "c:\interview.mp3" -start 600000

Alleen nog het probleem dat er 2 players opstarten en FM in not responding gaat terwijl. Dat ligt mogelijk aan de plugin die een antwoord verwacht of zo.

Nog maar één probleempje dus 8)

Alvast nog eens bedankt voor alle ontvangen tips!

• 0
Posted

Gelijkaardig formaat (maar dan met stime=) werkt met BS Player en die start op zoals het moet (één stuk), maar nog steeds blijft die "not responding" die na een tweetal seconden intreedt totdat je de player sluit.

Terwijl kan ik dan ook geen ander fragment kiezen.

- - - -

Met Send Message (ipv plugin) van dat field krijg ik de gewoonlijke "unknown" foutmelding. Ik vraag me af waarom je een veld kan definiëren daar, als hij toch altijd protesteert als je niet de eerste optie hebt gekozen...

• 0
Posted

Uit Grote Wanhoop heb ik mij terug op de Send Message gestort en dat blijkt uiteindelijk perfect te werken met die quotes errond. De clou was wel dat er niet slechts 2 quotes moesten zijn, maar elk 2 quotes rond de eerste 2 parameters en al naargelang de player nog eens al dan niet 2 rond de laatste parameter (zie reeds gegeven vbn, maar dan zonder het @).

Oef :lol:

Blijft toch nog één minder rampzalig probleempje...:

Wanneer ik een volgend fragment lanceer (terwijl het vorige nog speelt), beginnen alle players de file gewoon van vooraan af te spelen, zonder de start time parameter te begrijpen. Het is pas als de player eerst gesloten wordt, dat het steeds goed gaat.

Nu zie ik geen "quit" parameters in de command line opties van die players, anders kon ik zo'n script step inbrengen...

Er zijn toevallig toch geen algemeen geldende parameters, die men daarom niet eens vermeld of zo? (een /quit bv)

• 0
Posted

Gezien de command line tools die er bestaan om een file te sluiten of te "killen", neem ik aan dat dit niet in Windows zelf zit. Zo'n tooltje werkt met sommige players dan ook perfect voor wat ik wou, gezien skippen naar een ander tijdstip niet mogelijk bleek.

De volgende stap is eigenlijk om een player te vinden, desnoods met een in-between programma weer, die op een command line reageert met de huidige tijd van de player.

Hier kan die shell plugin dan toch perfect van pas komen, neem ik aan, gezien die ook "luistert" naar een reactie.

Het zou dan mogelijk kunnen worden om met een FM button het tijdstip te importeren "8)"

Een volgende droom is geboren... :wink:

• 0
Posted

De droom is alweer redelijk verwezenlijkt door een script dat gewoon de tijd bijhoudt wanneer die file van binnenin FM gestart wordt en zo bij elke druk op de knop het tijdstip van de player ook kan berekenen en invoegen 8)

Nadeel is alleen dat ik de player niet kan stoppen, rewinden of fast forwarden, want de systeemtijd voor FM loopt natuurlijk gewoon door (als ik hem niet opzettelijk ga stoppen).

• 0
Posted

Ik kan het ook niet helpen dat ik de snelste ben om mijn eigen vragen te beantwoorden :lol: En gezien de reputatie van AvD is dat een hele prestatie, het schijnt? :P

Enerzijds is dit idd een handige manier om altijd te weten waar je iets hebt neergeschreven en dus te kunnen terugvinden (want ik heb er geen database voor :wink:)

Anderzijds getuigt het toch van goede manieren voor de mensen die ooit geïnteresseerd zullen zijn en geholpen hebben hé 8)

De vraag voor een player waar FM écht kan mee communiceren blijft trouwens open :wink: (tijd eruithalen en skipping)