Rony Rabijns Posted May 24, 2005 Posted May 24, 2005 Stel je hebt een veld TekstVeld waarvan de tekstinhoud allerlei kleuren, stijlen, lettergroottes, enz... bevat. Nu wil je op een eenvoudige manier al deze kenmerken verwijderen. In FM 6 doe je dit door een calculatieveld met resultaat tekst te maken gelijk aan het "op te schonen" veld. cTekstVeld = TekstVeld In FM 7 kan het niet meer met de berekening zoals in FM 6. Hier gaan we andere paden bewandelen : cTekstVeld = Evaluate(Quote(TekstVeld)) of (mijn favoriet) cTekstVeld = SerialIncrement (TekstVeld; "" ) Quote
Theo Tromp Posted May 25, 2005 Posted May 25, 2005 de laatste is inderdaad favoriet want met de eerste oplossing kan je niet meer (eenvoudig) de veldnaam aanpassen. Chapeau! Quote
Rony Rabijns Posted May 25, 2005 Author Posted May 25, 2005 Chapeau! De eer gaat hier niet naar mij alleen : veel lezen, zoeken en vooral proberen doet soms opmerkelijke dingen te voorschijn komen. Quote
Koen Van Hulle Posted May 25, 2005 Posted May 25, 2005 En als je die calculatie nu gebruikt met de auto-enter functie, hoef je zelfs geen extra veld te maken. Leuke truuk. Koen Quote
rgaros Posted June 25, 2006 Posted June 25, 2006 In FM 7 kan het niet meer met de berekening zoals in FM 6. Hier gaan we andere paden bewandelen : cTekstVeld = Evaluate(Quote(TekstVeld)) of (mijn favoriet) cTekstVeld = SerialIncrement (TekstVeld; "" ) En in FM 8 kan je de nieuwe functie TextFormatRemove ( Tekst ) gebruiken. René Quote
Recommended Posts