Jump to content
  • 0

find functie in een portaal uitvoeren

danny

Question

Posted

FM7.0v3

find functie in een portaal kan ik niet laten werken? Ik kan de find functie intikken maar in het portaal worden gewoon alle records weergegeven van de actieve relatie. MEt een scriptje ervaar ik gewoon hetzelfde fenomeen. Volgens de help file in FM7 zou dit toch moeten kunnen om in een portaal met gerelateerde records te zoeken? Waarschijnlijk is mijn FM ervaring te klein om de oplossing te zien?

Veel geprobeerd, internet afgezocht echter zonder gevolg...

thks for all advise

:(

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Een Find in een portaal zoekt alle gerelateerde records (child-records) die voldoen aan de zoekopdracht.

Wat toont FM ?

Alle Master-records waarvan een gerelateerd record (child) voldeed aan de zoekopdracht, én van dat betreffende Master-record alle portaallijnen.

Dat laatste had jij niet verwacht schijnbaar. Maar het is wel "normal behaviour", aangezien de relatie van je portaal blijft bestaan en dus alle records toont die gerelateerd zijn aan het master-record.

Had jij verwacht dat FM na een zoek in een portaal, enkel de gerelateerde lijnen zou tonen die voldoen aan de zoekopdracht .... ?

----------------

edit : rmw had blijkbaar al een gelijkaardige uitleg (verwijzing) gepost.