Jump to content
  • 0

Globaal veld in samengebruikt bestand wordt leeggemaakt

GJ

Question

Posted

Voorheen (in versie 6) bleef in een bestand voor samengebruik een gevuld globaal veld gevuld, ook bij verlaten en weer openen van het bestand. In versie 7 wordt het veld leeggemaakt. Da's nie handig. Of werkt het nu op een andere manier. Wat ik wil is dat ik in een veld iets kan aangeven wat voor alle records van toepassing is.

Wie helpt mij op weg.

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Lijkt me vreemd zelfs zonder records behoudt een globale zijn waarde,maar je kan altijd bij het openen (via bestandsopties:script uitvoeren) een vastgelegde of gerelateerde waarde invullen

• 0
Posted

"works as expected"

Die globaal is waarschijnlijk leeg omdat ie leeg was op het moment dat de host het bestand opende. Gebruikers die nadien deze globaal invullen, zullen bij een volgende login opnieuw de originele waarde van de host vinden.

• 0
Posted

AvD, bedankt voor je tip. Ik had al gezocht op je site, maar heb niet alle pagina's doorlopen. Heb je ook een index online?

• 0
Posted
AvD, bedankt voor je tip. Ik had al gezocht op je site, maar heb niet alle pagina's doorlopen. Heb je ook een index online?

Nee, hoewel er mensen zijn die daaraan werken. Eigenlijk zijn die tips wat uit de hand gelopen... Bovendien zijn ze niet gedateerd en zitter er nog tussen die, zoals Rony terecht opmerkt, nog enkel gelden voor oudere FM-versies.

Maar... waarom zouden we een index plaatsen. Die is er al. Google is spectaculair. Voorbeeld: tik "globale velden" en zoek op België.

Voilà, op nummer één!

http://www.google.be/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rls=GGLD,GGLD:2004-32,GGLD:nl&q=globale+velden&meta=cr%3DcountryBE

• 0
Posted
Maar... waarom zouden we een index plaatsen. Die is er al. Google is spectaculair. Voorbeeld: tik "globale velden" en zoek op België.

Zoek op:

globale velden site:avd-ci.be

en dan vind je enkel pagina's binnen je website, André.

Koen