Ik heb voor mijn stage een FM db aangemaakt op een standalone, ik kreeg dus een KOPIE van de personeelsdatabase.
deze database is dus gelinkt aan al mijn andere databases...
Als ik nu mijn databases terug link aan de originele personeelsdatabase dan zijn er sommige velden ineens veranderd! Bv Naam wordt Straat en Datum in dienst wordt weddeschaal etc heel hatelijk aangezien dit het geval is in elke layout...
Iemand een idee waarom dit komt? en hoe ik het kan oplossen?
Verder heb ik ook nog een prob met het op het netwerk te zetten...
De originele personeelsdatabase staat in het netwerk op de FM server, mijn toepassing staat op de k-schijf (een gewone gedeelde hd)... als ik mijn toepassing open start er een opstartscript en dan update hij al de records... als ik de toepassing open op de filemaker server pc dan is er geen probleem, maar als ik dit open op een client pc dan opent hij mijn db's als alleen-lezen en kan hij dus niet updaten want het veld kan niet verranderd worden wederom: iemand tips?
Question
disturbed
Weeral eens een vraagje...
Ik heb voor mijn stage een FM db aangemaakt op een standalone, ik kreeg dus een KOPIE van de personeelsdatabase.
deze database is dus gelinkt aan al mijn andere databases...
Als ik nu mijn databases terug link aan de originele personeelsdatabase dan zijn er sommige velden ineens veranderd! Bv Naam wordt Straat en Datum in dienst wordt weddeschaal etc
heel hatelijk aangezien dit het geval is in elke layout...
Iemand een idee waarom dit komt? en hoe ik het kan oplossen?
Verder heb ik ook nog een prob met het op het netwerk te zetten...
De originele personeelsdatabase staat in het netwerk op de FM server, mijn toepassing staat op de k-schijf (een gewone gedeelde hd)... als ik mijn toepassing open start er een opstartscript en dan update hij al de records... als ik de toepassing open op de filemaker server pc dan is er geen probleem, maar als ik dit open op een client pc dan opent hij mijn db's als alleen-lezen en kan hij dus niet updaten want het veld kan niet verranderd worden
wederom: iemand tips?
Grtz
DiS
1 answer to this question
Recommended Posts