AvD Posted May 31, 2005 Posted May 31, 2005 Deze vraag is hier binnengelopen, verzonden door een zekere Pascal. Kan ik een knop definiëren waarbij er gebeld wordt via Filemaker, via Sky naar een vast netwerk? Het is mij niet duidelijk of het gaat over een 6- of een 7-gebruiker. Quote
0 JeanWM Posted June 1, 2005 Posted June 1, 2005 Via de DialPhone scriptstep moet dat lukken.... ...indien 'bellen' als telefoneren dient gelezen te worden.... ...voor het andere soort 'bellen' zal een andere constructie nodig zijn.... Quote
0 Stef Posted June 1, 2005 Posted June 1, 2005 Hij zal wel SKYPE bedoelen. Check this: http://www.skype.com/community/devzone/sdp.html HTH Stef Quote
0 AvD Posted June 1, 2005 Author Posted June 1, 2005 Hij zal wel SKYPE bedoelen. Dat dacht ik ook al. Quote
0 SuperWimmie Posted June 8, 2005 Posted June 8, 2005 Wat ik nu gebruik: in FM6 laat ik het modem van mijn computer het nummer draaien. Windows XP heeft een programmaatje dat automatisch aangestuurd kan worden vanuit elke windows applicatie. mailto: is ook zo'n commando, afhankelijk van de geinstalleerde applicatie wordt het mailbericht opgestart. Misschien weet iemand welk commando dat precies is en hoe je Skype kunt aanroepen via datzelfde commando? Quote
0 SuperWimmie Posted October 22, 2005 Posted October 22, 2005 Gevonden: Skype is te starten met parameters: * /nosplash - do not display splash screen when Skype starts * /minimized - Skype is minimized to system tray when it starts * /callto:nameornumber - call the specified Skype Name or SkypeOut number * /shutdown - close Skype Moet je in Filemaker nog zorgen voor het juiste commando en het via een Send Event laten draaien. Het maakt verder niet uit of Skype al actief is of niet. Quote
0 edc Posted January 10, 2006 Posted January 10, 2006 Skype is te starten met parameters: * /nosplash - do not display splash screen when Skype starts * /minimized - Skype is minimized to system tray when it starts * /callto:nameornumber - call the specified Skype Name or SkypeOut number * /shutdown - close Skype Moet je in Filemaker nog zorgen voor het juiste commando en het via een Send Event laten draaien. Het maakt verder niet uit of Skype al actief is of niet. Heeft er dit al al iemand geprobeerd? Graag nog wat concrete uitleg over 'het juiste commando' of hoe je dit werkende krijgt. Quote
0 SuperWimmie Posted January 10, 2006 Posted January 10, 2006 Ik heb het als volgt gedaan: A. 2 velden in het gebruikersrecord, de velden "SkypeVoorcommando" en "SkypeNacommando" In het veld SkypeVoorcommando staat de volgende tekst: "c:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" "/callto: en in het veld SkypeNacommando staat de volgende tekst: " B. Vervolgens wordt er een knop gemaakt in het relatiebestand die het volgende commando geeft: Send Event met de formule: M_Pakket::SkypeVoorcommando & If(Left ( M_Relaties::TelefoonPrive ; 1) = "0" ; "+31" & Middle ( M_Relaties::TelefoonPrive ; 2 ; 50 ) ; M_Relaties::TelefoonPrive) & M_Pakket::SkypeNacommando Wat hier gelijk even geregeld wordt is het landennummer. Zodra een telefoonnummer begint met een 0, zal dit automatisch vervangen worden door +31 (in dit geval Nederland) Wat ook gelijk zal blijken te werken, Skype geeft elke computergebruiker een naam. Vul de naam in in plaats van een gewoon telefoonnummer en het werkt. Extra opmerking: De nieuwste versies van Skype volstaan door in het voorcommando callto: te plaatsen en verder niets, nacommando moet zelfs leeg blijven. Maar aangezien ik de toekomst niet kan voorspellen, heb je nu vrijwel alle mogelijkheden nog open staan. En het gaat hard op dit front, gezien de samenwerking van Philips en Microsoft op VOIP gebied. Veel plezier, het werkt echt heel leuk! Quote
0 edc Posted January 10, 2006 Posted January 10, 2006 Werk inderdaad perfect. Bedankt voor de verduidelijking. edc Quote
0 Rony Rabijns Posted January 11, 2006 Posted January 11, 2006 Filemaker 8 en het "call to" statement werken perfect (op Mac) Quote
0 Freaky Posted June 5, 2007 Posted June 5, 2007 iemand op de hoogte hoe het moet met FM8 & OSX en eventueel applescript ? alvast bedankt Quote
Question
AvD
Deze vraag is hier binnengelopen, verzonden door een zekere Pascal.
Het is mij niet duidelijk of het gaat over een 6- of een 7-gebruiker.
10 answers to this question
Recommended Posts