Jump to content
  • 0

Speciale hosting nodig voor FM publicatie op het internet

bartje

Question

Posted

Ik lees ergens dat je provider een speciaal hostingpakket zou moeten hebben om je database dynamisch te publiceren op het net.

Klopt dit en welke providers doen dit voor een schappelijke prijs ?

19 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Speciaal hostingpakket ?

Je provider moet FM Server Advanced draaien in geval van een Filemaker databank die je wil publiceren.

Andere opties kunnen zijn SQL en PhP, of ...

Maar gezien de aard van dit forum neem ik aan dat je het eerste bedoelt.

Google eens op filemaker hosting ...

• 0
Posted

Ik heb eens geinformeerd bij een provider. Die onderstuende FM niet (te hoge licentie - 10.000 Euro/jaar).

Omzetten naar SQL zou wel werken, maar is dat niet allemaal wat te omslachtig ?

• 0
Posted
Ik heb eens geinformeerd bij een provider. Die onderstuende FM niet (te hoge licentie - 10.000 Euro/jaar).

Omzetten naar SQL zou wel werken, maar is dat niet allemaal wat te omslachtig ?

Dat eerste lijkt me nogal overdreven wat de provider jou daar meedeelt.

Het tweede is inderdaad omslachtig.

Hier op het forum zitten bij mijn weten een aantal bedrijven die FM 7-hosting aanbieden. Als ze commercieel ingesteld zijn, zullen ze jou wel contacteren.

Ik wil niemand favoriseren, dus ik ga dan ook geen namen noemen. Ikzelf ben er in ieder geval niet bij.

• 0
Posted

Ook ik ben geinteresseerd in een lijstje FileMaker hosting bedrijven, zodat ik een inventarisatie en een gedegen keuze kan maken voor de hosting van onze fm7 databases inclusief IWP.

Google levert nauwelijks resultaat.

Rony, als je geen voorkeur wilt uitspreken noem ze dan maar allemaal :)

Ik kan begrijpen dat dit forum niet voor commerciele doeleinden gebruikt dient de worden.

Een private message of email (huub@eliteservers.nl) is daarom natuurlijk ook welkom.

Bvd,

Huub

• 0
Posted

gezien de tijdelijkheid van de te publiceren database, denk ik erover om mijn eigen mac als server te laten draaien. Dat zou toch moeten lukt denk ik dan.

• 0
Posted

Welk FM pakket gebruik ik het best om mijn gegevens toegankelijk te maken op het web en dit via mijn eigen mac als server ?

Moet ik dan ook FM server advanced gaan installeren of zijn er andere mogelijkheden ?

• 0
Posted

kijk eens naar http://www.clarify.net/viewtopic.php?t=1989

Zolang je niet commercieel bezig bent is het misschien fijn om dit even op je eigen mac te hosten, later zou ik toch wel kiezen voor een hosting bedrijfje, of investeren in een goede internet aansluiting en een extra server - de investering (een extra kost per maand (100 EUR) voor een vast ip adres, FileMaker Server Advanced (2000 EUR?), en een macje om het op te zetten (500 EUR - een mac mini is OK) is niet altijd verrechtvaardigd.

Aan jou de keuze.

• 0
Posted

Ik zou het zelf willen doen, omdat de site eigenlijk maar gedurende 1 a 2 weken per jaar druk bezocht zal worden. En dan zijn de prijzen bij providers toch wel wat te duur.

Maar ik heb dus advanced nodig ?

• 0
Posted
Maar ik heb dus advanced nodig ?

Als je de gewone server al hebt, dan krijg je deze als een te betalen uitbreiding. Daar hebben ze bij FileMaker mooi voor gezorgd.