Jump to content
  • 0

Printer probleem met FM 6 Dev

JeanWM

Question

Posted

En niet alleen met Dev 6, ook met FM 6, 5 en 4....

Melding bij poging te printen vanuit een script:

Printing can not continue because the printer is not connected to a port.

Use the control Panel to setup a port.

Dat ding (HP dj 3550) is wél verbonden en werkt correct vanuit alle andere niet FM programma's.

Melding bij het openen van Page Setup:

Cannot access print options. Use Control Panel to set up active printer.

Is gedaan, printer is active, is trouwens nu de enige printer in heel het systeem.

Reeds gedaan:

Temp file leeg gemaakt, zat niks bijzonders in...

FM's opniew geinstalleerd

Printer opnieuw geinstalleerd

Volledig nieuw testbestand gemaakt

Melding bij het uitvoeren van printscript zonder dialoogvenster:

Error in COMDLG32.dll FileMaker wordt afgesloten

Na het wegklikken van dit venster:

Error in MFC42.dll

Vind nergens aanwijzigingen om dit op te lossen....

Iemand nog een idee ¿¿??

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted (edited)

Ja: hier drie tips:

1) venster open en computer erdoor kieperen

2) overstorten met één kruiwagen beton

3) dit overwegen: "Computers zijn het materiële bewijs dat xxxx. niet xxxxxx. Als xxxx bestaan had, zou xxx xxx xxx xxxx xxxx nooit xxxx hebben". :twisted::twisted:

Edited by Guest
  • 0
Posted

Nu, alle gekheid op een stokje (ik kan je zo toch niet achterlaten!). Ben je zeker dat die DLL op die machine de meest recente is? Daar zijn al problemen mee geweest vanuit de Developer. Bij installatie wordt de originele DLL van de client-FileMaker overschreven door die van de Developer-CD en dan gaan de poppen aan het dansen. Ik geloof dat dat onderwerp hier nogal aan bod is gekomen, zelfs besproken door uw dienaar.

• 0
Posted

De 'Drag and Drop' methode heb ik al verschillende keren willen doen...

Voor ik de vraag stelde heb ik gezocht op dll, maar vond niets in de richting van mijn probleem ¿¿??

Wat is het sleutelwoord André ¿¿??

Er staan verschillende versies van MFC42, zowel in FM als programma als in bijna elke runtime versie van een programma, en ik heb er wel wat lopen.

Ik denk nu ook in die richting, dat een bepaalde runtime iets overschreven heeft, maar 1.wat...en 2. welke was het....

Moest het enkel de MFC fout zijn, zou ik een richting hebben, maar de eerste melding is altijd de COMDLG32.dll die de fout ingaat, en daarna pas de MFC.

Ik heb alles FM's verwijdert, alle runtimes, en Windows opnieuw geinstalleerd. Daarna enkel FM Dev 6...zelfde probleem.

Het meest eigenaardige is wel dat ik tenslotte een lege HD genomen heb, Windows geinstalleerd en enkel FM Dev 6. Daarna in FM een bestandje gemaakt en wazaam...zelfde probleem....en toen wist ik het niet meer.

Enige oplossing, zoals ik het nu zie, is een nieuwe schijf ergens te voorschijn halen, en Win 2 k erop, daarna FM Dev en zien wat er gebeurt.

Maar als iemand nog een idee heeft....