Jump to content
  • 0

Portalen naast elkaar met opvolgende info?

Gido_

Question

Posted

Al iemand een truuk gezien waarbij je 2 portals naast elkaar kan zetten die "dezelfde info" weergeven, maar waarbij de 2e verdergaat waar de eerste moest stoppen? (bv als de eerste gaat van A tem C, dat de 2e D tem ... toont)

Natuurlijk niet met truuks die de gerelateerde file gaan hersorteren, maar één of andere relationele truuk?

Ik vermoed dat het kan, maar dat het misschien *heel erg* moeilijk is...? :lol:

Extra complicatie is eventueel dat de gebruikte portal filter ook zou moeten blijven werken op die 2 portalen.

Oplossing niet superdringend, maar als ik weet dat het kan, dan verlucht dat al een beetje :wink:

Ik zou dit graag gebruiken omdat het voor mijn doel overzichtelijker en sneller is dan een List view, vind ik.

12 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Verdorie, en ik dacht net "ik begin er niet aan," dat is nu eens echt iets voor Rony :wink:

In mijn fantasieën begon ik het ondanks "mogelijkheden" ook al somber in te zien, eerlijk gezegd. Maar goed om weten dat het hogerop toch kan, bedankt 8)

• 0
Posted

:oops: Het blijkt met een snelle & simpele "workaround" toch makkelijk te kunnen als het echt moet! 8)

- verplaats gewoon heel je layout lager en navigeer er naartoe met een "scroll to" script.

- je kan dan een langere kopie van het portaal ernaast zetten, maar de info die je reeds in de linkse ziet in het onzichtbare deel boven de layout laten

- je kan zelfs een bovenstukje van het portaal "afwerken"/maskeren met een bedekkend rechthoekje.

Nog vragen, Rony...? :wink:

Tenminste: ik denk dat dit gaat werken :lol:

• 0
Posted

Tjonge, dit voldoet echt perfect op alle vlak, op het eerste zicht. En op "enkele minuten" geflikt 8)

Ik heb de layout verschoven naar de "Scroll page down"-script positie, dat spaart weer een "scroll to"-veld.

• 0
Posted

"Ge hebt er altijd die rap content zijn" :lol:

Wat jij doet werkt, maar dat is alleen niet conform jouw vraag.

Jij vroeg een portaal dat rechts stond van een vast portaal, en waarvan de eerste rij volgde op de laatste linkse.

En dit alles onafhankelijk van de schermgrootte ! :wink:

• 0
Posted

In dit verband vraagje aan Rony,je laatste antwoord klopt wel :D

Maar je stelt dat je in 7 standaard verschillende portalen (op 1 relatie) elkaar kunt doen opvolgen.Hoe zie je dit dan,lijkt mij persoonlijk interessant voor een schedule systeem waarin de reservaties van bvb 8 ; 9 ; 10 uur opgesplitst worden in elk portaal.

Thx

• 0
Posted
Jij vroeg een portaal dat rechts stond van een vast portaal, en waarvan de eerste rij volgde op de laatste linkse.

En dit alles onafhankelijk van de schermgrootte ! :wink:

"Jamaar", tussen de regels stond toch duidelijk, "waarvan de eerste ZICHTBARE rij volgt op de laatste linkse"...? :wink:

• 0
Posted

tHX Rony maar dit is niet wat ik bedoelde,Gido omschreef ook iets anders.

Je gebruikt de basis portaalrijinstelling.Maar om de portalen te laten opvolgen naargelang een letter of cijfer vrees ik dat het op de oude manier zal moeten gaan (relatie met filter op cijfer of letter)

Dus een portaal wordt gevuld met A B C en portaal 2 volgt met D E F of zoals ik het wou doen in reservatie schedule Alles van 8 uur dan portaal alles van 9 uur en onder mekaar. Zie JPG

Indien suggestie van harte welkom

Maar ik ben zeker dat we in versie 9 of zo alles opnieuw kunnen programmeren en dat een portaal dan zelfs een parameter kan hebben :D

scheduler.jpg.042cf7858557df04580f965e666adbee.jpg

• 0
Posted

Thx Rony,heb mijn relatietjes al aangemaakt met mijn filtertjes op 9 10 etc maar resultaat is even mooi met nette resumeetjes eronder,dus niet getreurd en maar wachten op de nieuwste versie die buiten de portaal parameter instelling ook nog probleemloze update inhoudt :!:

• 0
Posted
tHX Rony maar dit is niet wat ik bedoelde,Gido omschreef ook iets anders.

Je gebruikt de basis portaalrijinstelling.Maar om de portalen te laten opvolgen naargelang een letter of cijfer vrees ik dat het op de oude manier zal moeten gaan (relatie met filter op cijfer of letter)

BTW: bij mij was het niet echt de bedoeling dat er een systeem inzat, het lettervoorbeeld was slechts om zeker duidelijk te maken dat ze mekaar mooi moesten opvolgen. En ik geniet er volop van 8)