Jump to content
  • 0

bestand opent als klein blokje in de linker bovenhoek

Wim Bongertman

Question

Posted

Ik heb het volgende probleem:

Ik heb mijn applicatie door middel van de developer tool zodanig aangepast dat het programma in kiosk mode draait als je niet inlogt met het master passwort.

Tot zover alles goed. Als je niet inlogt als master, dan ontstaat er echter een probleem Een van de bestanden start vanuit het menu als klein blokje in de linker bovenhoek. Het lijkt er op alsof je het scherm met de muis kunt verschuiven tot een vol scherm, maar dat is niet zo. Het kleine schermpje is wel voorzien van kleine scrollbars onder en rechts.

Als dit probleem ontstaat en ik via een omweg een ander scherm van het probleem bestand open en vervolgens het hoofdscherm open, dan is alles goed en heb ik een volledig goed werkend scherm.

Ik heb alle scripts inmiddels gecontroleerd, daar lijkt het probleem niet te zitten. Als ik middels het password menu de toegangswoorden instel met dezelfde rechten blijft het probleem hetzelfde. Alleen het master passwort geeft deze problemen niet.

Heeft iemand een idee, waar ik het moet zoeken?

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Misschien gebruik je in dat bewuste bestand een opstartscript waarin de scriptstap "Zoom" staat op een layout die "niets" bevat ... ?

Nee, er zijn geen lege layouts. Zelfs met de simpele script opdracht "open facturen" ontstaat het probleem. Ik begin te denken aan een corrupt bestand

• 0
Posted

Ik heb het genoemde bestand gerecovered, maar dat biedt geen soelaas. Nu is het mij ook niet duidelijk of met dit commando het probleem uberhaupt kan worden opgelost. Het programma geeft en gaf - als ik het via een omweg open, geen foutmelding.

• 0
Posted
1. Heb je al eens gecheckt met de Script Debugger ?

2. Wat als je een nieuwe runtime aanmaakt ?

1 De simpele scriptstap open facturen, geeft al dit probleem. Daar valt niets aan te debuggen

2 Nieuwe runtime gemaakt, maar dat geeft hetzelfde resultaat.

Het lijkt een probleem welke ontstaat in de kios mode, zodra ik normaal met het master paswort inlog is alles correct.

Ik ga proberen een nieuw bestand aan te maken, en de layout's kopieeren. Misschien dat dat de oplossing is.

• 0
Posted

Ik heb het probleem al vaker aan de hand gehad, vooral na het aanpassen van een 'runtime database' in filemaker pro; halve schermen, blokjes etc. etc.

Ik maak tegenwoordig altijd een script met

venster maximaliseren

venster vergendelen

dit automatisch laten starten bij het starten van de applicatie ?

• 0
Posted

Hier lijkt een oplossing van het probleem aangedragen. Het is een blokje in de linker bovenhoek welke alleen ontstaat bij het inloggen met een wachtwoord anders als het master wachtwoord. Onduidelijk is of deze instelling ergens ontstaat in de diverse scripts welke draaien bij het opstarten of dat het ergens anders ontstaat. Vreemd is dat dit kleine blokje niet actief valt te maken, waarna hij kan worden "opgerekt".

De oplossing alle vensters maximaal maken en vergrendelen geeft voorlopig de oplossing. Gelukkig was het dus niet een corrupt bestand.

Ooit zal ik er wel achter komen waar dit scherm ergens zo klein wordt ingesteld.

Bedankt voor het meedenken