Ga naar inhoud
  • 0

openen op afstand


pjotter

Vraag

Om een bestand op afstand te openen moet men eerst FM starten vervolgens via open op afstand het bestand zoeken. Ik wil eigenlijk dat er op de desktop een shotcut staat waarmee de gebruiker meteen het bestand op afstand kan openen. Mijn vraag is dan ook of dit kan en zo ja wat ik moet doen om dit mogelijk te maken?

Link naar reactie

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Rony, dat is interessant. Ik heb dit nog nooit bekeken? Als ik dus op de lokale server kijk (staat in de web map van filemaker) naar het bestand dan kan ik die info daar ergens vinden en die info die kan ik dan zowel op een PC als Mac gebruiken om het bestand te openen of afstand via een opgegeven IP adres?

Link naar reactie
  • 0
Stom dat ik daar zelf niet op gekomen ben :oops::oops:

 

1. Ik verdien mijn brood met dingen te doen waar anderen niet opkomen :lol:

2. De oplossing stond er als als eerste antwoord op je vraag :

 

onder 6 gebruikte ik steeds een klein lokaal startup bestandje dat automatisch een open script aanroept waarin men het nodige bestand op afstand opent.(startup auto sluiten) Dit start bestandje in de shortcut en opgelost.
Link naar reactie
  • 0
Stom dat ik daar zelf niet op gekomen ben :oops::oops:

 

1. Ik verdien mijn brood met dingen te doen waar anderen niet opkomen :lol:

2. De oplossing stond er als als eerste antwoord op je vraag :

 

onder 6 gebruikte ik steeds een klein lokaal startup bestandje dat automatisch een open script aanroept waarin men het nodige bestand op afstand opent.(startup auto sluiten) Dit start bestandje in de shortcut en opgelost.

 

Ik zat bij die eerste antwoord van Ron7 niet te denken aan een nieuwe database met alleen een script "open bestand", maar meer aan een los Apple script. Vandaar dat ik dus problemen zag met een MAc en een PC.

Link naar reactie
  • 0
welk probleem ?

_________________

Rony

 

Ben er uitgeraakt met een zipp scripttrigger (record vastleggen,terug naar positie en de calculatie wordt wel geevalueerd op de interne relatie)Rony,was ivm het topic van auto invoer.Misschien niet de beste oplossing maar geen andere gevonden. Maar thx om te vragen

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...