Jump to content
  • 0

openen op afstand

pjotter

Question

Posted

Om een bestand op afstand te openen moet men eerst FM starten vervolgens via open op afstand het bestand zoeken. Ik wil eigenlijk dat er op de desktop een shotcut staat waarmee de gebruiker meteen het bestand op afstand kan openen. Mijn vraag is dan ook of dit kan en zo ja wat ik moet doen om dit mogelijk te maken?

14 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

onder 6 gebruikte ik steeds een klein lokaal startup bestandje dat automatisch een open script aanroept waarin men het nodige bestand op afstand opent.(startup auto sluiten) Dit start bestandje in de shortcut en opgelost.

• 0
Posted

Het moet dan in principe ook werken voor 7 maar bijkomend probleem is dat het zowel op de mac als de pc moet werken? Ik zal eens kijken hoe ik met je idee verder kan.

• 0
Posted

Dat het bestand zowel op een "PC" als op een MAC werkt dat is geen probleem. Waar ik op doel is de opmerking van een een "klein lokaal startup bestandje dat automatisch een open script aanroept" dat dus op een PC en op een MAC moet werken, niet het bestand zelf. :)

• 0
Posted

Rony, dat is interessant. Ik heb dit nog nooit bekeken? Als ik dus op de lokale server kijk (staat in de web map van filemaker) naar het bestand dan kan ik die info daar ergens vinden en die info die kan ik dan zowel op een PC als Mac gebruiken om het bestand te openen of afstand via een opgegeven IP adres?

• 0
Posted

ja, in de open file scriptstap kies je het bestand op jouw server (of een andere server, ook al staat die ergens ter wereld op het internet aangesloten). Als ie maar een geldig IP adres heeft, waar je van buitenuit aan kan.

• 0
Posted

Stom dat ik daar zelf niet op gekomen ben :oops::oops:

Ik heb nu een nieuw bestandje gemaakt met alleen een open script waarin het bestand op afstand wordt geopend. Vervolgens wordt het start bestandje waarin het start script zit gesloten.

• 0
Posted

1. Ik verdien mijn brood met dingen te doen waar anderen niet opkomen :lol:

2. De oplossing stond er als als eerste antwoord op je vraag :

onder 6 gebruikte ik steeds een klein lokaal startup bestandje dat automatisch een open script aanroept waarin men het nodige bestand op afstand opent.(startup auto sluiten) Dit start bestandje in de shortcut en opgelost.
  • 0
Posted
:wink: Dank aan Rony om de pluimen te delen :D Als nu iemand een oplossing vond voor mijn eerder gesteld probleempje zou de pret niet op kunnen , Ronny :lol:
  • 0
Posted

1. Ik verdien mijn brood met dingen te doen waar anderen niet opkomen :lol:

2. De oplossing stond er als als eerste antwoord op je vraag :

Ik zat bij die eerste antwoord van Ron7 niet te denken aan een nieuwe database met alleen een script "open bestand", maar meer aan een los Apple script. Vandaar dat ik dus problemen zag met een MAc en een PC.

• 0
Posted
welk probleem ?

Rony

Ben er uitgeraakt met een zipp scripttrigger (record vastleggen,terug naar positie en de calculatie wordt wel geevalueerd op de interne relatie)Rony,was ivm het topic van auto invoer.Misschien niet de beste oplossing maar geen andere gevonden. Maar thx om te vragen