Jeroen Aarts Posted June 12, 2005 Posted June 12, 2005 (edited) Hallo, [FMPdev7.0v3/WinXP Pro + FMS7.0v3/WinXP Pro] Ik stelde eigenaardig gedrag vast van de 'Words' functies in FM7. Bv. deze functie: RightWords("test 1.2.3";1) - wanneer ik het lokaal test op beide computers geeft het de volgende waarde terug: "1.2.3" - wanneer ik het implementeer in een calc field of een script in een bestand gehost door FileMaker Server, geeft het volgende waarde terug: "3" Is er enige logica in? Mis ik iets? Is dit een 'known issue'? mvg Jeroen Edited June 12, 2005 by Guest Quote
0 Rony Rabijns Posted June 12, 2005 Posted June 12, 2005 Jeroen, Onder Mac OS X (FMS 7.03 / FMD 7.03) geeft deze functie de juiste waarde terug, zijnde 1.2.3. Quote
0 rmw Posted June 12, 2005 Posted June 12, 2005 Het is afhankelijk van je besturingssysteem welke tekens als woord-scheidingstekens worden gezien door FM. Maar welke tekens op welk systeem, daar heb ik nog nooit een lijstje van gezien. Hier geldt waarschijnlijk: probeer en pas aan. rmw Quote
Question
Jeroen Aarts
Hallo,
[FMPdev7.0v3/WinXP Pro + FMS7.0v3/WinXP Pro]
Ik stelde eigenaardig gedrag vast van de 'Words' functies in FM7. Bv. deze functie:
RightWords("test 1.2.3";1)
- wanneer ik het lokaal test op beide computers geeft het de volgende waarde terug: "1.2.3"
- wanneer ik het implementeer in een calc field of een script in een bestand gehost door FileMaker Server, geeft het volgende waarde terug: "3"
Is er enige logica in? Mis ik iets? Is dit een 'known issue'?
mvg Jeroen
Edited by Guest2 answers to this question
Recommended Posts