izci Posted June 14, 2005 Posted June 14, 2005 Stel ik heb 2 bestanden: 1=Werknemers met een ID (stel WN001) en 2=Werkgevers met een ID (stel WG001) In het derde bestand (genaamd notities) wil ik een invoerlijst aanmaken met de gegevens uit de bestanden 1 en 2. Dus wanneer ik een nieuwe notitie wil aanmaken kan ik kiezen uit de ID's van Werknemers of Werkgevers. Groetjes, Izci Quote
0 RON7 Posted June 14, 2005 Posted June 14, 2005 Zou moeten gaan,zo uit het vuistje zou ik zeggen...zorg dat de Id nrs in 1 bestand in een berekening komen met een If calculatie.Maak een globale aan die in je If wordt opgenomen...If(G_instel is Werkgever ;werkgever;werknemer ) Een selectie vakje in notities waaraan je invoerlijst op het Berekening veld is verbonden. Quote
0 Rony Rabijns Posted June 14, 2005 Posted June 14, 2005 Tricky (owv indexing) maar "bruikbaar" : ValueListItems(Get(FileName);"werknemers") & "¶" & ValueListItems(Get(FileName);"werkgevers") Quote
0 Rony Rabijns Posted June 14, 2005 Posted June 14, 2005 Voeg maar eens wat records toe. De valuelist op basis van het berekeningsveld zal niet geupdate worden. Quote
0 izci Posted June 14, 2005 Author Posted June 14, 2005 tja, wat zal ik zeggen. Nu heb ik er nog niets aan. Maar, wanneer je een nieuwe record aanmaakt, update het wel de lijst. Dit gaat wel stroefjes. Is er misschien een betere oplossing? Quote
0 Rony Rabijns Posted June 14, 2005 Posted June 14, 2005 Is er misschien een betere oplossing? Ik zou opteren voor een picklist via een portaal. Quote
0 izci Posted June 14, 2005 Author Posted June 14, 2005 Wordt het dan niet een beetje te onhandig wanneer er een paar duizend werknemers en een paar honderd werkgevers zijn? Quote
0 RON7 Posted June 15, 2005 Posted June 15, 2005 Hier een simpele oplossing,eerst genoemde zat inderdaad met globaal probleem maar kon functioneren via zippscript Quote
0 Rony Rabijns Posted June 15, 2005 Posted June 15, 2005 Wordt het dan niet een beetje te onhandig wanneer er een paar duizend werknemers en een paar honderd werkgevers zijn? portaalfiltering gebruiken lost dat "probleem" op. Quote
0 Rony Rabijns Posted June 15, 2005 Posted June 15, 2005 attachment spoorloos attachments eerst zippen aub. Quote
0 Rony Rabijns Posted June 15, 2005 Posted June 15, 2005 Is wel slim gedaan van RON Klopt. Ik had echter begrepen dat jij alle ID's van de twee velden in één waardelijst wilde stoppen ... Quote
0 izci Posted June 16, 2005 Author Posted June 16, 2005 Dat wilde ik eerst ook. (wil ik trouwens nog steed s) Maar dit is ook een simpele oplossing om het toe te passen. Quote
Question
izci
Stel ik heb 2 bestanden: 1=Werknemers met een ID (stel WN001) en 2=Werkgevers met een ID (stel WG001)
In het derde bestand (genaamd notities) wil ik een invoerlijst aanmaken met de gegevens uit de bestanden 1 en 2.
Dus wanneer ik een nieuwe notitie wil aanmaken kan ik kiezen uit de ID's van Werknemers of Werkgevers.
Groetjes,
Izci
15 answers to this question
Recommended Posts