Jump to content
  • 0

Overzicht aantal records per maand

Hemispheres

Question

Posted

?Overzicht aantal records per maand?

Kan iemand mij uitleggen hoe ik in Filemaker Pro 6 een script kan maken om een overzicht te zien van het aantal ingevoerde records per maand/ jaar.

Ik heb reeds een Filemaker bestand opgebouwd waarin ik mijn service rapporten noteer. Het zou handig zijn direct te kunnen zien hoeveel interventies ik doe per maand/ per jaar.

Eventueel zou ik er ook een onderverdeling per categorie bijvoegen.

Indien mogelijk zou ik ook een grafische voorstelling bijvoegen.

Dank bij voorbaat

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted (edited)

Als het met een script mag kan je bv je search doen op een bepaalde maand, waarna Status(CurrentFoundCount)

Er zijn wellicht ook "live updating" oplossingen met een Summary field of Count(KEY v/e relatie) mogelijk.

Edited by Guest
  • 0
Posted

Hemi, je zult je willen verdiepen in de resume/summary-velden en layout-gedeelten. In de handleiding vind je daar meer info over.

FileMaker heeft niet een standaard-functionaliteit voor grafische presentatie van gegevens (je bedoelt waarschijnlijk een grafiek), maar je kunt FileMaker uitbreiden met plug-ins en dan is de plug-in xmChart degene die je wellicht wilt bekijken.

Of ChartMaker van Brian Dunning, ik ken hem alleen van horen zeggen en een engeltje heeft in mijn oor gefluisterd dat dat werkt zonder plug-in.

Zie:

http://www.clarify.net/viewtopic.php?t=2223&highlight=grafiek