Jump to content
  • 0

Script in FM7 Pro starten vanuit schedule in FM Server

BVB

Question

Posted

Ik heb een FM7 Pro database gehost onder FM Server (op Mac OS X); nu zoek ik een manier om een scriptje in de database elke nacht automatisch te laten draaien; is dat mogelijk vanuit FM Server, bv. via de schedule-functie, of kan dat alleen voor die backup-functie die in fm-server is ingebouwd? In dat geval, wat is volgens jullie de handigste manier om zo'n schedule te imiteren in FM 7 zelf?

Bart

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

op een machine met een FileMaker Pro client kan je automatisch, op een bepaald tijdstip, een FileMaker filetje openen die connecteert naar de FM server en een script uitvoert.

Het automatisch starten van die FileMaker Pro file kan op Mac OS X via crontabs ( dat is de in built-unix versie voor tasks in een Windows omgeving)

Er is een (free) applicatie die je een grafisch interface geeft op de crontabs, en dat is CronniX. Meer info hierover op http://www.abstracture.de/cronnix.

Er zijn ook commerciele alternatieven zoals bvb QuicKeys van CE soft. http://www.cesoft.com/products/qkx.html

• 0
Posted

Ik doe het zeer simpel onder windows met task manager die elke nacht zijn taak doet.Voordien was eventmanager plugin in gebruik maar diel iet het soms afweten.Maak een simpel bestandje aan met een auto open script en laat Bill voor de rest :D eens iets goed doen

• 0
Posted

Tja, sinds ik Windows definitief de laan uitgestuurd heb, kan ik de de windows tasks ook niet meer gebruiken uiteraard. Ik dacht al wel dat het met Cron zou moeten op OS X, maar je weet maar nooit dat je ergens iets in FM over het hoofd hebt gezien.

Het script zelf is simpelweg een export van de data naar comma-delimited file om naast de filemaker omgeving een MySQL - PHP online equivalent te kunnen aanbieden (waarin weliswaar geen data-entry mogelijk is).

Bedankt voor de tips!

bart

• 0
Posted
Maak een simpel bestandje aan met een auto open script en laat Bill voor de rest :D eens iets goed doen

Ik heb ook zo'n simpel bestandje proberen te maken, maar ik krijg het niet aan de praat :cry: . Zou je jouw bestandje willen delen?

Groet,

Wilmar

• 0
Posted

Maak bvb Bestandje OPEN aan

Maak een script "EXPORT" aan met wat je wil bvb een export scriptstap

Eind script met sluiten bestandje.

In bestandsdefinities klik je script uitvoeren bij openen aan (afhankelijk versie FM) en kiest script EXPORT.

In windows omgeving maak je onder geplande taken een nieuwe taak aan die dit bestandje (OPEN) bvb dagelijks opstart.

Op het moment dat het bestand wordt geopend start het export script en kan je Fm laten uitvoeren wat maar nodig is.