Jump to content
  • 0

inloggen per user

pjotter

Question

Posted

Ik heb even zitten zoeken maar kan niet echt vinden of dit mogelijk is. Ik zou de databse met 500 users toegang willen geven tot hun eigen gegevens. Dus bij inloggen via WEB met naam en lid nummer als wachtwoord. Daarna is alleen de kaart van de ingelogde persoon zichtbaar.

Mijn vraag is:is het mogelijk om 1 user aan te maken die alleen 1 layout kan bekijken. Door zijn naam en wachtwoord kan hij vervolgens alleen zijn eigen gegevens bekijken? Zo ja waar moet ik dan de oplossing in zoeken?

Ik zit nu zelf te denken aan gast inloggen standaard met de zeer eenvoudige layout. Vervolgens een nieuwe knop inloggen waar men een script laat draaien wat de record zoekt afhankelijk van de combinatie Naam en bv geboortedatum?

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

FileMaker 6 of 7? IWP of Custom Web Publishing?

Voor CDML en FM6 had ik indertijd dit demo bestandje gemaakt:

http://koen.web.shphosting.com/website/documents/login.zip

Maar aan je vraag te zien gaat het over IWP onder FileMaker Pro 7:

Een layout voor elke gebruiker aanmaken lijkt me een beetje lastig, maar je kunt wel alle gebruikers laten inloggen met een privilegeset waarbij de gebruiker alleen zijn records mag bekijken.

Het is aan te raden in FileMaker 7 om gebruik te maken van de standaard FileMaker security en geen gebruik te maken van een eigen beveiligingssysteem.

Je limiteert in de privilegeset de toegang tot de tabel met een calculatie: iets in de vorm van: YourOwnershipFieldName = Get(Accountname)

Het probleem is als je inlogged alle records te zien krijgt, ook diegene waar je geen rechten tot hebt. De data van deze records kun je uiteraart niet zien.

Dit los je op door in het opstartscript eerst een zoek uit te voeren waarbij je enkel de records zoekt waar je eigenaar van bent.

Koen

• 0
Posted

Koen, het is voor web publishing van een filemaker 7 bestand en ik wil inderdaad een algemeen scherm vanwaar men via een inlog scherm meteen een zoekopdracht start naar het eigen record. De privilegeset aanpassen met de calculatie is nieuw voor mij daar moet ik eens goed mee gaan experimenteren. :)