Jump to content
  • 0

Geen toegang vanop mac via mshome

snelle eddy

Question

Posted

Ik zit met een probleem. Ik gebruik filemaker pro 6 en share mijn programma via het netwerk naar 5 andere units. Deze units zijn op 1 na allemaal mac's. Ik installeerd vandaag XP waardoor ik geen PC maclan meer kan installeren want die maken ze niet meer. Nu moet iedereen dus via het MSHOME netwerk naar mijn pc (met XP) wat voor de andere pc geen probleem is noch voor de andere mac's alleen zien ze vanop mac de file en als z'm willen openen doet hij in eerste instantie alsof niemand anders hem open heeft (ze krijgen de' you will be host' message) waarop ze vervolgens het bericht krijgen dat de file single user is én dat hij al geopend is door iemand anders. Alles staat op multi user via TCP/IP en de files zijn geshared toch werkt het niet.

Wie weet raad of denkt het probleem te kennen ?

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

FileMaker gebruikt een aantal zaken van het operating systeem (file locking en zo) om te zorgen dat je door een dubbel klik op de file kan inloggen op de gehoste file. De Windows file sharing client op de Mac (samba) ondersteunt dat (nog) niet. De Windows file sharing server op de Mac doet het nog slechter. "Native" Mac en Windows file sharing is OK.

Gebruik gewoon de "Hosts" knop, of maak startertjes (zoek even op dat sleutelwoord hier op het forum).

Denk je niet dat het stilaan tijd wordt dat je een FileMaker Server gaat gebruiken?

Verder vrees ik (of ben ik eigenlijk wel blij) dat je je vergist over PC MACLAN. Die wordt nog steeds verkocht voor iets van een 100$ bij http://ca.miramar.com/ en is compatibel met Windows XP.

De groeten aan Marina (of is het Sabrina)