Jump to content
  • 0

Hoe groot kan een venster zijn?

Bonte

Voor welke schermresolutie ontwikkelen jullie het meest nu 800x600 aan het verdwijnen is?  

12 members have voted

1. 1. Voor welke schermresolutie ontwikkelen jullie het meest nu 800x600 aan het verdwijnen is?

• 640x480
      0
    • 800x600
      1
    • 1024x768
      11
    • 1280x960
      0
    • Meerdere via extra scripts en layouts
      0

Question

Posted

Ik ontwikkel momenteel voor een schermresolutie van 1024x768 maar is dat in XP een gangbare resolutie?

Als XP en osX op full screen werken in een venster (dus geen kiosk mode) en zonder knoppenbalk (wat een nutteloos ding), is er dan nog een verschil in beschikbare schermruimte? Ik weet dat ik onderaan het scherm wat ruimer moet zitten voor de dock en de XP werkbalk maar het gaat hem dus vooral over de bruikbare breedte.

En dan toch eens een poll toevoegen, mag ook wel een keer. :wink:

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Alvast een voorbeeld van de layout waar ik momenteel aan werk om een gedacht te geven, commentaar leveren op het ontwerp mag ook maar ik doe toch vooral mijn eigen zijn, lekker puh :D

screenshot_01.jpg.bdc43b946900ef4d941dcf5075eaf74b.jpg

• 0
Posted

Smal genoeg, je hebt overal plaats genoeg over. Wat ikzelf soms doe in ontwikkelingen waar sommige windows werkstations een hogere resolutie hebben is bij het navigeren even checken of de resolutie y-as <= 768 is. Is dat zo, dan maximize ik het window, anders zoom ik het.

Dat geeft als voordeel dat de mensen met een standaard 1024x768 scherm het maximum uit de layout halen, terwijl de mensen met een hogere resolutie een window krijgen dat ze opzij kunnen schuiven, of het FileMaker applicatie window op grootte kunnen zetten van een gewoon gezoomd window, en zo andere applicatie op hun scherm kunnen zien.

De knoppenbalk is voorts niet zo nutteloos voor mezelf, omdat FileMaker geen consistente shortcuts gebruik voor layoutwerk (mac <-> windows). De standaard knoppenbalk vind ik ook bull, maar de tekstopmaak knoppenbalk is in layoutmode vrij handig, en in browse mode biedt het de mensen de mogelijkheid om ingevoerde tekst een beetje aan te passen.

• 0
Posted

Bedankt om eens na te kijken. Vroeger werkte ik met verschillende layouts via scripts omdat 800x600 wel iets te klein was, zeker met de afbeeldingen. Nu is 1024x768 perfect bruikbaar en kan de gebruiker zelf z'n venster vergroten als hij daar zin in heeft. FM 7 is wel een stuk makkelijker daarin nu ik de interface in 1 venster kan houden.