CNN Posted June 21, 2005 Posted June 21, 2005 Hallo, Ik zit met een probleem. Ik krijg steeds bovenstaande error, waarbij Filemaker volledig afsluit. Hij sluit ook de file op de server. Als je de file vanop de server opstart, dan begint hij steeds de "scan for unused blocks". Ik heb de volledige server al eens opnieuw gestart, maar dat is ook geen oplossing. Iemand een idee van wat het kan zijn? Alvast heeeeel veeeeel bedankt. Quote
0 Rony Rabijns Posted June 21, 2005 Posted June 21, 2005 (edited) Welke versie van Filemaker Server heb je draaien ? (Ik kan me wel nog wat problemen herinneren met FM Server 5, maar je stelt je vraag hier in het 7-forum ...) Edited June 21, 2005 by Guest Quote
0 Sanne Posted June 21, 2005 Posted June 21, 2005 In de zeldzame omstandigheden waarbij ik dit tegen ben gekomen, was de oorzaak altijd de configuratie van de server-computer. Een herstart helpt dan niet, het opnieuw formateren, installeren en configureren van de server wel. Of een andere server-computer plaatsen. Het zijn wel drastische maatregelen. Misschien eerst maar eens proberen om de laatste versie (update) van FM-Server te plaatsen (aansluitend op de vraag van Rony). En weet je zeker dat alle gebruikers via de Host-methode de bestanden opstarten, niet via het dubbel-klikken op de FM-bestanden die via een geshared volume beschikbaar zijn? Quote
0 CNN Posted June 22, 2005 Author Posted June 22, 2005 Ik heb versie 7. Heb een recover gedaan van de originele file. Tot daar alles ok, geen errors bij de recover. Heb deze file op de server geplaatst. Nu blijkt...... dat er geen plaats genoeg is op de disk. Dit is uiteraard een grove leugen. Quote
0 CNN Posted June 22, 2005 Author Posted June 22, 2005 Het is opgelost en gelukkig zonder drastische maatregelen. Ik heb Filemaker Server Admin ook op mijn pc, zodat ik makkelijk de service kan stoppen en openen. Daar de file closen of openen was geen oplossing. We hebben dit zelfde ook eens op de server gedaan en voila, weg zijn alle errors. Groetjes Quote
Question
CNN
Hallo,
Ik zit met een probleem.
Ik krijg steeds bovenstaande error, waarbij Filemaker volledig afsluit.
Hij sluit ook de file op de server.
Als je de file vanop de server opstart, dan begint hij steeds de "scan for unused blocks".
Ik heb de volledige server al eens opnieuw gestart, maar dat is ook geen oplossing.
Iemand een idee van wat het kan zijn?
Alvast heeeeel veeeeel bedankt.
4 answers to this question
Recommended Posts