Rony Rabijns Posted June 22, 2005 Posted June 22, 2005 Syntax : CF_Modulo97Proef(RekeningNummer) Custom Function : Let( [ Rekening = Filter ( RekeningNummer ; "0123456789" ); Restwaarde = Mod(Left(rekening;10);97) ]; Case( not(Length(rekening) = 12 and Right(rekening;2)= restwaarde);"Ongeldig rekeningnummer"; "Geldig rekeningnummer" ) ) Voorbeeld-bestand in bijlage. Modulo97Proef.zip Quote
0 Peter Wagemans Posted June 26, 2005 Posted June 26, 2005 Rony, er zit een klein foutje in. Zet "GetAsNumber ()" rond Right ( rekening ; 2 ) , anders heb je een probleem met rekeningnummers die eindigen op "01" t.e.m. "09". Het is soms wat te gemakkelijk in FileMaker om getallen als tekst te gebruiken en andersom, je vergeet dat sommige dingen toch niet zomaar werken. Quote
0 Rony Rabijns Posted June 27, 2005 Author Posted June 27, 2005 Ik ga je niet tegenspreken Peter, maar ik zie niet goed in waarom ik een probleem zou hebben bij 01 tot en met 09 ... PS : ik kom net uit een oververhitte wagen na 5 uur file in Antwerpen ... dus het kan ook aan mij liggen dat ik het even niet zie ... Quote
Question
Rony Rabijns
Syntax : CF_Modulo97Proef(RekeningNummer)
Custom Function :
Voorbeeld-bestand in bijlage.
Modulo97Proef.zip
2 answers to this question
Recommended Posts