Jump to content
  • 0

gegevens van een aantal gerelateerde records naar 1 veld

Church

Question

Posted

Ik heb 2 databeestjes waarvan 1 de gerelateerde records bevat van de andere, nu kan ik dat heel mooi laten zien in een portaal.

Maar ik wil de gegevens van 1 veld van alle gerelateerde records terugbrengen naar 1 veld in de hoofddatabase.

Voorbeeld:

Patient A heeft 12 gerelateerde behandelingen

Nu wil ik in de hoofddatabase alle gerelateerde behandelingen in 1 veld krijgen zodat ik daar weer berekeningen op los kan laten

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

BV

aan de patient hangt een code dat hij niet geopereeerd mag worden.

Aan de behandelingen hangen codes of het om een operatie gaat of niet.

Nu wil ik op patient niveau een waarschuwing geven dat er een behandeling onderhangt die operatief is.

Bij mij huidige berekening pakt FMP alleen het eerste gerelateerde record.

• 0
Posted

Volgens mij moet je een relationeel bestand hebben met per patiënt maar 1 record, de codes zouden dan elk hun eigen veld moeten hebben in deze code-tabel. Zo is er maar een relatie nodig naar 1 bestand en kun je indien nodig via die codes terug relaties leggen naar andere tabellen. Of is dit niet mogelijk in je oplossing?

• 0
Posted

Maak een relatie van het patientrecord naar alleen die behandel-records die operatief zijn. Bij het patientrecord check je of de relatie geldig is: met andere woorden: er zijn operatie-behandel-records. Op basis daarvan kun je de melding maken.

• 0
Posted

Nee, helaas.

Er kan namenlijk per patient ook meeerdere records voorkomen met meerdere gerelateerde record.

is het niet mogelijk om in het relatie bestand een soort van resumeveld te creeren waar de gegevens in worden verzameld ?