Jump to content
  • 0

Nogmaals: de numerieke komma of punt...

AvD

Question

Posted

Ik heb zelf altijd geantwoord: "Kijk maar in de archieven, er is al op geantwoord". Maar dat is dus niet zo. Deze vraagsteller blijft dus met een probleem zitten:

In Filemaker 6 heb ik velden waar ik getallen (met twee decimalen) invoer.

Dit werkt het handigst met het numeriek gedeelte van het toetsenbord.

Echter, wanneer ik "0.5" intoets wordt er 5,00 van gemaakt en dit wil ik natuurlijk niet.

Ik maak gebruik van een QWERTY-toetsenbord en de instellingen in Windows zijn English (United States) Wanneer ik dit op Dutch (Nederlands) zet, werkt het wel, maar kloppen de toetsen als @ ( en ) niet meer. Nu kan ik redelijk goed blind typen, maar toch is dit niet handig.

Is er een manier om dit (elegant) op te lossen?

Ben benieuwd of dit nu eindelijk opgelost geraakt (zonder te gaan "smossen" in de KBD-dll's, want dat is een beetje zoals roken in een nog niet gespoelde benzine-opslagtank).

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Of simpelweg je databank in het Engels opslaan, punt is dan decimale scheiding.

Enigste nadeel is dat je je datums anders moet tonen maar als je cc calendar erbij gebruikt bvb geeft dat ook geen invoerprobleem.

Zo te zien heb je een Us laptop,dus ander toetsenbord niet mogelijk.Alhoewel je voor dit probleem hier en daar wel losse knoppen vind of stickers en terug in het grote Nederlandstalige rijk beland :D

• 0
Posted

Of met een macro-programmaatje werken?

Het enige dat superstabiel en betrouwbaar is voor mij, is PowerPro ( http://powerpro.webeddie.com ). Heel veel mogelijkheden en nog gratis ook.

Heb er ooit vele geprobeerd waar altijd wel iets aan ging schelen of niet altijd betrouwbaar reageerde.

• 0
Posted

Peter! Als door God gezonden!

Je hebt gelijk: de klacht die hier binnenrolde vanwege Martin was eigenlijk heel terecht: "Waarom kan ik in Excel heel eenvoudig decimalen invoeren via het numerieke toetsenbord, en werkt dat NIET als de getallen naar FileMaker moeten?"

We moeten dus zelf aan de slag, en de tool die jij aanbeveelt lijkt daarvoor de ideale oplossing.

Dank, weerom, dus.