VWin Posted June 27, 2005 Posted June 27, 2005 hallo, fmp 6.. via een script wordt een emailbericht aangemaakt bestemd voor meerdere bestemmelingen (ieder geselecteerd record met zijn eigen emailadres is een bestemmeling). Bij de scriptlijn "post verzenden" heb ik echter slechts één mogelijkheid: nm.: "CC" ... Geen "BCC" te bespeuren ! dus ? geen "BCC" mogelijk of toch ? evdp Quote
0 hbrendel Posted June 27, 2005 Posted June 27, 2005 Dat wordt upgraden naar 7 of met de plug-in SMTPit werken Quote
0 Rony Rabijns Posted June 27, 2005 Posted June 27, 2005 Mogelijke workaround : Verstuur de mail nogmaals, maar plaats als bestemmeling de BCC'er. Uiteindelijk is je bedoeling toch alleen maar om de BCC'er op de hoogte te brengen van een email die je verstuurde naar iemand anders die niet mocht weten dat er nog anderen meelezen ... Quote
0 JeanWM Posted June 27, 2005 Posted June 27, 2005 ...of gebruik een iets andere weg om je mails te versturen. Indien je een veld hebt voor het adres, onderwerp, body, cc en bcc, kun je een berekeningsveld maken in de aard van: "mailto://" & email_address & "?subject=" & subject & "?body=" & body & "?cc=" & cc & "?bcc=" bcc Of wat beter afgewerkt met een controle op al of niet data: "mailto://" & email_address & "?subject=" & subject & "?body=" & body & Case( not IsEmpty( cc ), "?cc=" & cc, "" ) & Case( not IsEmpty( bcc ), "?bcc=" bcc, "" ) Er kan wel een probleempje zijn indien je mail op die manier verstuurt. Indien er 'paragraph returns' in je body tekst hebt of enig ander ding zoals & etc, die zullen niet op de juiste manier getoond worden, vermits die moeten ge-encoded worden voor de URL om goed te werken. Je dient die codes niet van buiten te leren, er is een functie in FM die dat netjes voor jou doet. De external functie van Web Companion, Web To HTTP, zal alle karakters die mogelijk niet werken vervangen door het http equivalent. Zo zullen spacies vervangen worden door %20, een return door %0 etc. Het mooie van die functie is dat het al het werk voor jou doet. Dus als je die functie wilt gebruiken, wordt de bovenstaande formule: "mailto://" & email_address & External( "Web-ToHTTP", ( "?subject=" & subject & "?body=" & body & Case( not IsEmpty( cc ), "?cc=" & cc, "" ) & Case( not IsEmpty( bcc ), "?bcc=" bcc, "" ) ) Ik plaats nooit "mailto://" & email_address binnen die functie omdat mailto:// het niet nodig heeft en email_address, indien het een geldig is (en dat wordt op syntax gecontroleerd bij de ingave), ook niet. Quote
0 VWin Posted June 28, 2005 Author Posted June 28, 2005 Mogelijke workaround :Verstuur de mail nogmaals, maar plaats als bestemmeling de BCC'er. Uiteindelijk is je bedoeling toch alleen maar om de BCC'er op de hoogte te brengen van een email die je verstuurde naar iemand anders die niet mocht weten dat er nog anderen meelezen ... De reden voor het gebruik van "CC" ( bij gebrek aan "BCC"..) is in feite heel simpel: Indien ik via skynet een resem emails ( bv hetzelfde bericht aan een 100-tal klienten) wil versturen in éénmaal ( via een loopscript) dan worden die door de mailserver tegengehouden als spam ... Als ik ze daarentegen verstuur via "CC" dan gaan die lekker door !!! Vandar mijn vraag ... Quote
Question
VWin
hallo,
fmp 6..
via een script wordt een emailbericht aangemaakt bestemd voor meerdere bestemmelingen (ieder geselecteerd record met zijn eigen emailadres is een bestemmeling).
Bij de scriptlijn "post verzenden" heb ik echter slechts één mogelijkheid: nm.: "CC" ...
Geen "BCC" te bespeuren !
dus ? geen "BCC" mogelijk of toch ?
evdp
4 answers to this question
Recommended Posts