Jump to content
  • 0

sleutelveld langer dan 20 karakters

edc

Question

Posted

Ik het 2 tabellen. Beiden bevatten een sleutelveld VARname. Mits een relatie kan ik dus nazien of een record in de ene tabel ook voorkomt in de andere tabel. Nu heb ik het probleem dat dit sleutelveld in veel gevallen langer is dan 20 karakters. Hoe los ik dit op?

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Calculatie maken van het sleutelveld waar je het opdeelt in stukjes (aan beide kant op dezelfde manier) en de relaties op die calculaties leggen.

• 0
Posted

Bedankt voor je antwoord Sanne,

Maar is dit niet enkel mogelijk vanaf de 7 om relaties te leggen met meerdere sleutels?

• 0
Posted

1 extra "versleuteld" calculatieveld zou toch ook moeten lukken, als je dan toch met extra calculatievelden moet werken...

Ik ben het professionele woord ervoor even vergeten en ken er ook geen formule voor :lol:

• 0
Posted

Edc, ik heb het niet over meerdere sleutels. En ik heb het ook niet over FM7.

Wat ik zeg, is dat je de lange tekst van 40 karakters splitst, zodat in het veld 2 x 20 karakters met een spatie ertussen komt te staan. Het blijft EEN sleutel maar heeft nu een spatie erin zitten.

Op die calculatie legt je de relatie.

Indexeren gebeurt op woord, niet op gehele veldinhoud. Een inhoud van 2x 20 karakters zal dus als uniek geindexeerd worden.

Left ( Sleutelveld ; 20 ) & " " & Middle ( Sleutelveld ; 21 ; 20 )

• 0
Posted

Blijft wel het feit dat 'slechts' de eerste 60 karakters van een tekst meetellen in de sleutel, ongeacht uit hoeveel woorden die 60 tekens bestaan.

rmw